دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1396 - 11:09
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خبر داد؛

پرداخت مطالبات مراکز زلزله‌زده کرمانشاه در دستور کار سازمان بیمه سلامت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: مشکلات کرمانشاه و به ویژه آسیب‌های زلزله را درک می‌کنیم و نگاه خاصی به این استان داشته و داریم و برای کمک به استان دریغ نخواهیم کرد.
کد خبر : 260668

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، طاهر موهبتی در جلسه‌ای که با حضور رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به دارو و تجهیزات در حوزه سلامت، گفت: سلامت، دارای بالاترین سطح اهمیت است که کمترین بی‌مبالاتی در این حوزه، می‌تواند مشکلات زیادی به بار آورد.


وی با تاکید بر اینکه در مدیریت هزینه‌ها نباید اجازه دهیم به مردم و اقشار آسیب پذیر فشار وارد شود، افزود: باید مدیریت هزینه به نحوی باشد که هزینه‌های اضافی و غیر لازم کنترل شود.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در خصوص مشکلات مناطق زلزله‌زده در استان کرمانشاه، گفت: مشکلات کرمانشاه و به ویژه آسیب‌های زلزله را درک می‌کنیم و نگاه خاصی به این استان داشته و داریم و برای کمک به استان دریغ نخواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه پرداختی‌های مربوط به زلزله در برنامه سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است، افزود: در این زمینه، همکاری‌های بیشتری خواهیم کرد و در حوزه بهداشت و درمان اقدامات خوبی در رخداد زلزله در این استان انجام شده و قدر زحمات همکاران کرمانشاه را می‌دانیم و مردم و مسئولان، شاهد این خدمات بودند و این فعالیت‌ها افتخار آفرین بود.
توزیع ۲۱ میلیارد تومان دارو در زمان زلزله
در ادامه این جلسه، دکتر محمود رضا مرادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: به دلیل وقوع جنگ، جغرافیای منطقه دچار تغییر شده و برای مثال قصر شیرین که عنوان دومین شهرستان را از نظر جمعیت و اهمیت دارا بود، وضعیت قبلی خود را از دست داد و توزیع جمعیت به سمت مرکز، به یکی از مشکلات استان تبدیل شده است و دانشگاه علوم پزشکی با مشکلات زیادی به مردم استان خدمت می‌کند.
وی افزود: با مساعدت بیمه سلامت برخی از مطالبات دانشگاه پرداخت شده است، اما هنوز هم از نظر پرداخت به پرسنل و بازار دچار مشکل هستیم و البته با برنامه ریزی‌های انجام شده برخی از کارانه‌های همکاران پرداخت شده اما هنوز نیازمند مساعدت جدی هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به این که میزان بدهی این دانشگاه به بازنشستگان بسیار زیاد و حدود ۵۰ میلیارد تومان است، افزود: استان ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی دارویی در سال‌های ۹۵ و ۹۶ دارد و این وضع مطلوبی نیست.
مرادی با بیان اینکه وسعت زلزله اخیر بسیار زیاد بوده و ۷ شهرستان استان با حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر تحت تاثیر زلزله قرار گرفتند، افزود: هزینه‌های بسیار زیادی در زلزله اخیر توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شده است که نیازمند مساعدت وزارت بهداشت و بیمه‌ها برای جبران این هزینه‌ها است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در زمان زلزله ۲۱ میلیارد تومان دارو برای تمام بیمارستان های دانشگاهی، سپاه، ارتش و سایر مراکز درمانی ایجاد شده به منظور مداوای مردم مناطق زلزله‌زده توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه پرسنل سلامت در مناطق زلزله‌زده با وجود نداشتن امکانات زندگانی در حال خدمت هستند، افزود: ارائه این خدمات در حالی بود که پرسنل سلامت در این مناطق، نیازمند امکانات لازم زندگی و آسایش برای ارائه خدمات بهتر هستند و مشکلات این عزیزان از دغدغه های جدی ما است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته