دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 بهمن 1396 - 12:11

بازدید هیات آکادمیک کشور فرانسه از دانشگاه صنعتی شریف

نماینده ParisTech ضمن بازدید از دانشگاه صنعتی شریف، بر گسترش همکاری‌ها درقالب دوره‌های مدرک دوگانه کارشناسی ارشد و دکتری تاکید کرد.
کد خبر : 254930

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر عباس چرخچیان، استاد مهندسی مکانیک و مواد دانشگاه ENSAM فرانسه و نماینده ParisTech به همراه ژان کریستوف بونته، وابسته همکاری‌های علمی و فنی سفارت فرانسه در ایران از دانشگاه صنعتی شریف بازدید کردند.


در این دیدار که در دفتر امور بین‌الملل دانشگاه برگزار شد، دکتر سیم‌چی، مدیر امور بین‌الملل، دکتر معصومیان، مشاور امور بین‌الملل، دکتر فرهادی، استاد دانشکده مهندسی شیمی و نفت و دکتر فرهی، استاد دانشکده مکانیک حضور داشتند.


گسترش همکاری‌های موجود و بررسی پیشنهاد ParisTech برای تاسیس دوره مدرک دوگانه با شریف، محور مذاکرات این جلسه بود.


در ابتدای جلسه موانع موجود در گسترش ارتباطات آکادمیک میان شریف و ParisTech مورد بحث و بررسی قرار گرفت. نیاز به یادگیری زبان فرانسه، صدور ویزا در زمان مناسب و حمایت‌های مالی موجود از جمله این موارد بود. در ادامه پیشنهاد ParisTech برای تاسیس دوره مدرک دوگانه با دانشگاه شریف در تمام رشته‌های مهندسی در مقطع ارشد مورد بحث قرار گرفت. در نهایت نیز آقای بونته از برنامه بازدید هیاتی از روسای دانشگاه‌های ایران از کشور فرانسه و مذاکره با روسای دانشگاه‌های این کشور در تابستان آینده خبر داد.


در این دیدار مقرر شد، دانشگاه صنعتی شریف طرح پیشنهادی دوره‌های مدرک دوگانه با ParisTech را مورد بررسی قرار دهد و نتیجه برای ارزیابی طرف فرانسوی در آینده‌ای نزدیک به ایشان ارائه شود. همچنین تشکیل جلسات بیشتر با بونته برای برنامه‌ریزی سفر رئیس دانشگاه شریف به کشور فرانسه نیز در دستور کار قرار گرفت.


در پایان نیز دکتر سیم‌چی از برگزاری مراسمی به مناسبت نوروز در دانشگاه صنعتی شریف با حضور سفرا و وابستگان علمی و فرهنگی سفارت‌خانه‌ها در ایران، خبر داد.


ParisTech مجموعه ای است از ۱۰ دانشکده مهندسی پیشتاز کشور فرانسه که برای هماهنگی بیشتر گردهم آمده‌اند. به علاوه دانشگاه‌های فرانسه از قدیمی‌ترین شرکای علمی دانشگاه صنعتی شریف محسوب می‌شوند که این امر در قرارداد مدرک دوگانه دکتری با دانشگاه Grenoble با بیش از ۲۰ سال سابقه و همچنین قرارداد مدرک دوگانه ارشد در رشته‌های مهندسی مکانیک و صنایع با دانشگاه ENSAM خود را نشان می‌دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته