دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمدصادق کوشکی؛

فیلمنامه باید در خدمت انقلاب اسلا‌می ‌باشد

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: عمار، مرد‌می است و مال کسی نیست، امیدوارم سینمای ایران از جشنواره عمار استفاده کند؛ تا امروز سینمای ایران هنوز خودش را لایق نشان نداده که از برکات این جشنواره استفاده کند.
کد خبر : 252034

محمدصادق کوشکی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و از داوران بخش فیلمنامه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا،‌ گفت: در فیلمنامه باید استانداردهای فیلم، سینما و درام رعایت شود. فیلمنامه خوب از نظر انقلاب اسلامی، فیلمنامه‌ای است که استانداردهای تکنیکی، درام، شخصیت‌پردازی، منطق داستان و ریتم قابل قبولی داشته و در خدمت انقلاب اسلا‌می‌ باشد؛ یعنی فکر و روح انقلاب اسلامی، ارزش‌ها و اهداف در آن جاری و تکه‌ای از پازل چند هزار قسمتی انقلاب اسلا‌می‌ باشد.


وی درباره الگو و ظرفیت‌ها برای مرد‌می‌ کردن فعالیتهای هنری در سطح جامعه گفت: وقتی میخواهیم یک هنر، مرد‌می‌ شود باید این هنر را آموزش بدهیم و آموزشش را در چهارچوب باورها، اعتقادات و استانداردهای انقلاب اسلا‌می‌ در نظر بگیریم؛ مثل کسی که در استاندارد بین‌المللی، ارتش؛ چهار ماه وقت میگذارد تا آموزش شلیک با خمپاره‌های 60 تا 120 را یاد بگیرد. انقلاب اسلا‌می این آموزش چهار ماهه را در جبهه از یک صبح تا عصر انجام می‌داد.


وی افزود: بنابراین آموزش باید در قالب انقلاب اسلا‌می ‌باشد نه در قالب رایج هنر؛ یعنی در عین حفظ ساختار و بافت انقلابی بودن، ضربتی، قاطع، سریع، صریح، رُک و البته هنری باشد.


کوشکی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره جشنواره عمار تصریح کرد: عمار، مرد‌می است و مال کسی نیست. امیدوارم سینمای ایران از جشنواره عمار استفاده کند، تا الآن سینمای ایران هنوز خودش را لایق نشان نداده که از برکات این جشنواره استفاده کند.


وی با اشاره به این دوره از جشنواره عمار، اضافه کرد: کارهای این دور جشنواره، متنوع بود. از کارهای خوب و قابل قبول داشتیم؛ البته بعضی آثار هم نیاز به تلاش بیشتر داشتند.


وی در پایان با اشاره به چشم انداز پیش‌ِ رویِ جشنواره عمار تصریح کرد: ان‌شاءالله این اتفاق بتواند مصداق این تعبیر قرآن باشد که می‌فرماید «شجره الطیبه اصلها ثابت و فرعها فی‌السماء». هر کار مرد‌می‌در راه خدا باید مصداق شجره طیبه باشد که اصلش ثابت و شاخه‌هایش در آسمان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته