دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آش کمتر از کیلویی 8500 تومان، آش نیست!

رئیس اتحادیه فروشندگان آش، حلیم، کباب و غذاهای سنتی تهران گفت: پایین‌ترین قیمت آش رشته در ماه مبارک رمضان کیلویی 8 هزار و 500 تومان است و آش‌هایی که با قیمتی کمتر از این به‌فروش می‌رسند، آش نیستند.
کد خبر : 24962

حسین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، درباره علت تفاوت 5000 تومانی قیمت هر کیلو آش در جنوب و شمال تهران گفت: قیمت رسمی اعلام‌شده از سوی اتحادیه برای هر کیلو‌ آش شله قلمکار ٩٥٠٠ تومان و برای ‌آش رشته ٨٥٠٠ تومان است که در برخی نقاط کمی متفاوت است، اما آشی که با قیمت هر کیلو 5 هزار تومان به‌فروش می‌رسد، حتما از مواد اولیه مناسبی تهیه نشده است.


وی کیفیت نخود، لوبیا و حتی رشته‌ای که در آش به‌کار می‌رود را متفاوت دانست و عنوان کرد: اگر فروشنده محصول خود را از مواد اولیه درجه یک تهیه کند، قطعا برای او به‌صرفه نیست که هر کیلو آش را کمتر از نرخ تعیین‌شده بفروشد.


محمدی درباره فروش آش در مراکزی مانند قصابی‌ها هم گفت: فروش آش و حلیم در مکان‌هایی غیر از کبابی و اغذیه‌فروشی‌ها ممنوع است و در صورت گزارش بازرسان یا شهروندان با این افراد برخورد قانونی می‌شود.


رئیس اتحادیه فروشندگان آش، حلیم، کباب و غذاهای سنتی تهران فروش آش و حلیم در ظروف یک‌بار مصرف را بلامانع دانست و افزود: تا کنون بخشنامه‌ای از سوی وزارت بهداشت درباره ممنوعیت استفاده از ظروف یک‌ بار مصرف به‌ ما نرسیده است.


محمدی به گردش مالی فروشندگان این صنف نیز اشاره کرد و گفت: میزان درآمد کسب‌شده از فروش آش و حلیم به‌اندازه‌ای است که تنها هزینه‌های فروشندگان را تامین کند و سود آنچنانی ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته