معلم ساختار شکن نداریم/ از مطالبات به حق فرهنگیان حمایت میکنیم
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد حسین کفراشی در «استودیو الفبا» با اشاره به نگاه مجموعه حراست آموزش و پرورش به معلمان گفت: ما پیش از آنکه حراستی باشیم معلم هستیم و با همین نگاه هم با معلمان برخورد میکنیم.
وی اضافه کرد: تمامی تجمعات صنفی معلمان که با هدف طرح مطالبات به حق آنها انجام شده مورد حمایت حراست قرار گرفته و در تمام تجمعات همکاران حراست چه در استانها و چه در ستاد وزارتخانه با دعوت از تجمعکنندگان و همچنین دعوت از مسئولین تلاش برای پیگیری مطالبات آنها داشتهاند.
وی تاکید کرد: ما از تشکلهای شناسنامهدار ثبت شده در وزارت کشور که در زمینه امور صنفی معلمان فعالیت کنند حمایت میکنیم و تا کنون نیز موردی مبنیبر پروندهسازی برای معلمان در این خصوص نداشتیم.
کفراشی با بیان اینکه نگاه حراست حمایت از نیروی انسانی است، گفت: هیچ کدام از نیروهای حراست حق ورود به حریم شخصی کارکنان و معلمان را ندارند و ما معلم شجاع میخواهیم تا دانشآموز شجاع تربیت کند.
پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دانشآموزان
رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار آنا در خصوص رصد آسیبهای اجتماعی در مدارس گفت: اگر چه مسئولیت پایش و مقابله با آسیبهای اجتماعی در دانشآموزان بر عهده دفتر ویژهای در وزارت آموزش و پروش است اما نیروهای حراست به طور ویژه بر ایجاد امنیت در محیط مدرسه و محیط اطراف مدرسه تاکید دارند.
وی اضافه کرد: در طول یک سال گذشته به طور ویژه دقت شده تا در اطراف مدارس آلودگی اعم از فروش مواد مخدر، مشروبات الکلی یا اقلام ضد فرهنگی وجود نداشته باشد.
توجه ویژه به نفوذ فرهنگی در میان دانشآموزان
وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر آنا در خصوص مقوله نفوذ فرهنگی در میان دانشآموزان توضیح داد: یکی از منافذ مهم فرهنگی در کشور آموزش و پرورش است که دشمن هم نگاه ویژهای به این موضوع دارد البته تلاش شده تا با آگاهسازی معلمان از ورود هر گونه تفکر الحادی، تبشیری، تکفیری و غیر دینی به میان دانشآموزان پیشگیری شود.
وی در ادامه پیشگیری، پیشبینی و رصد را مهمترین کار حراست آموزش و پرورش دانست و گفت: بخش مهمی از کار حراست حفظ سرمایه نیروی انسانی است خوشبختانه در آموزش و پرورش معلم ساختارشکن بسیار کم داشتیم و موارد محدود نیز که وجود داشته با تذکر به موقع پیشگیری و برخورد شده است.
رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه ما شفافیت را در دستور کار قرار دادهایم، افزود: در تمامی استانهای کشور از نیروهای حراست خواستیم تا با معلمان تعامل کند و حتی خواستهایم اگر معلمی اقدامی بدیع و نو داشته نیروهای حراست پیشنهاد دهنده تشویق برای معلمان باشند این تفکر که حراست همیشه باید برخورد منفی داشته باشد را قبول نداریم.
کفراشی همچنین از طرح جدید وزیر آموزش و پرورش برای شناسایی و انتخاب مدیران مدارس استقبال کرد و گفت: در این طرح، معلمانی که دارای توانمندی مدیریتی قوی هستند، توسط همکارانشان یا توسط خودشان برای مدیریت مدرسه معرفی میشوند و سپس سوابق این افراد در کمیتهای بررسی و در صورت داشتن صلاحیت، به عنوان مدیر مدرسه انتخاب میشوند.
وی اضافه کرد: مجموعه حراست معتقد است که همه معلمان دارای صلاحیت لازم هستند و در این طرح نیز، هرکسی که از سوی کمیته مزبور به عنوان مدیر مدرسه معرفی شود، حراست با دید باز به وی نگاه کرده و استعلامهای مربوطه را پاسخ میدهد.
کفراشی با تاکید بر اینکه نگاه مجموعه اطلاعاتی و امنیتی کشور به معلمان یک نگاه بسیار باز است، افزود: گاهی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور حتی به ما تاکید می کنند که حمایت بیشتری از معلمان داشته باشیم چرا که این معلمان سرمایه انسانی کشور و بسیار با ارزش هستند.
وی گفت: حدود 110 هزار مدیر مدرسه و به همین تعداد معاون در مدارس داریم که همه اینها توسط حراست تایید شدهاند و ردصلاحیت در آموزش و پرورش بسیار اندک و ناچیز بوده است.
انتهای پیام/