دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1394 - 11:54

شیوخ «الانبار» در سفر به تهران: خواهان حمایت بیش از پیش ایران از عراق هستیم

جمعی از شیوخ استان «الانبار» که از مدت‌ها پیش گروه داعش بر برخی شهرهای آن ازجمله «رمادی» مسلط شده است، خواستار ایفای نقش فعال‌تر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم شدند.
کد خبر : 24342

به‌ گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از «العالم»، هیئتی از شیوخ و عشایر استان «الانبار» که در تهران به‌سر می‌برند، درباره توطئه‌ای بزرگ علیه ملت عراق که وحدت و انسجام اجتماعی آن را هدف قرار داده است، هشدار دادند.


براساس این گزارش، وعده‌های پوچی که عشایر از برخی نهادهای غیر دولتی دریافت کرده‌اند از سویی و موفقیت‌ نیروهای مردمی در آزادسازی بخش بزرگی از مناطق مختلف عراق از سوی دیگر، شیوخ عشایر را درباره حمایت از نیروهای مردمی در عرصه ملی راغب‌تر کرده است و آن‌ها قصد دارند از تجربیات و تخصص‌های همسایه خود (ایران) در زمینه مبارزه علیه تروریسم بهره‌مند شوند.


شیخ «فیصل عسافی» از شیوخ «الانبار» عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش فعالی در مبارزه با تروریسم در مناطق آزادشده همچون «دیالی»، «صلاح‌الدین» و «جرف النصر» داشته است. ما عشایر عراقی هیئتی تشکیل دادیم و به جمهوری اسلامی ایران سفر کردیم. ایران از حکومت عراق در جنگ با تروریسم در مناطق غربی و به‌ویژه آزادسازی استان «الانبار» پشتیبانی کرده است.


«العالم» گزارش داد که محور مذاکرات عشایر عراقی در تهران تهدیداتی است که موجودیت عراق را هدف گرفته است. این درحالی‌ است که برخی کشورها از تروریست‌ها پشتیبانی و برخی دیگر از مقابله با آن خودداری می‌کنند.


شیخ «عبدالله دلیمی» یکی از شیوخ عشایر «الانبار» گفت: مردم عراق با شجاعت از سرزمین و شرافت خود دفاع خواهند کرد و ان‌شاء‌الله که عراق با همت مردم این کشور یکپارچه و متحد باقی خواهی ماند.


شیخ «مؤید حمیشی» از شیوخ «عشیرة البودیاب» گفت: مسئولان جمهوری اسلامی ایران اقدامات خوبی برای پشتیبانی از ما در این جنگ به‌وسیله دولت عراق انجام دادند. ما آمادگی داریم دوشادوش هموطنان‌مان در بسیج مردمی که «دیالی» و «صلاح‌الدین» را با قهرمانی‌های خود آزاد کرده‌اند، بجنگیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته