دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

استقبال اصناف از توافق مالیاتی اخیر

افزایش 8 تا 18 درصدی مالیات که با امضای تفاهم‌نامه میان اتاق اصناف و سازمان امور مالیاتی کشور محقق شد، مورد استقبال اصناف قرار گرفته است.
کد خبر : 23660

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، در جلسه روز گذشته مسئولان اتاق اصناف کشور و سازمان امور مالیاتی میزان افزایش مالیات بابت خود اظهاری عملکرد سال 1393 صاحبان مشاغل قانون مالیات‌های مستقیم، بین 8 تا 18 درصد تعیین شد.


قرار است صاحبان مشاغل بند (ج) ماده 95 قانون مالیات‌های مستقیم بر مبنای مالیات عملکرد سال 1392 تا مبلغ یک میلیون تومان 8 درصد رشد، مازاد بر یک میلیون تومان تا سقف سه میلیون تومان 12 درصد رشد و از سه میلیون تومان به بالا 18 درصد رشد را در اظهارنامه خود لحاظ کنند.


رئیس اتحادیه رستوران داران استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با استقبال از این مصوبه گفت: این میزان افزایش مالیات قابل قبول است و ما تابع مقررات اتاق اصناف هستیم.


علی‌اصغر ابراهیمی درباره تاثیر افزایش مالیات بر قیمت کالاها نیز گفت: این افزایش مالیات در حال حاضر تاثیری بر قیمت‌ها نخواهد داشت.


همچنین رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوساله استان تهران با بیان اینکه در پی برگزاری جلسات متعدد میان مسئولان اصناف و سازمان امور مالیاتی این میزان مالیات تصویب شد، به خبرنگار آنا گفت: در حال حاضر دریافت رسید تسویه حساب‌های سال 92 را به کلیه واحدهای صنفی ابلاغ کرده‌ایم تا پس از آن به پر کردن اظهارنامه‌ الکترونیکی اقدام کنند.


علی خندان‌روی با بیان اینکه اصناف باید برای تامین هزینه‌های سازندگی کشور مالیات خود را بپردازند، افزود: در حال حاضر اتاق اصناف و سازمان امور مالیاتی همکاری لازم را با ما داشته و این امر با لحاظ درصد مالیات‌های مختلف برای واحدها بسته به میزان درآمدشان صورت گرفته است.


وی تصریح کرد: یقینا میزان درآمد واحدی در منطقه جردن و یا فرمانیه با واحد واقع در میدان محمدیه متفاوت است، بنابراین واحدهای پردرآمد این چنینی باید مالیات 18 درصدی و واحدهای کم‌درآمدتر مالیات 8 درصدی بپردازند.


خندان روی اظهار کرد: این افزایش مالیات تاثیری بر قیمت‌ها در بازار نخواهد داشت و اقلام با قیمت گذشته خود میان مردم توزیع می‌شوند.


رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوساله استان تهران درباره مالیات بر ارزش افزوده نیز تاکید کرد: در حال حاضر مالیات بر ارزش افزوده تنها برای حدود 12 صنف لحاظ شده و خوشبختانه دولت هنوز بر روی نان و گوشت دست نگذاشته است.


رئیس اتحادیه طلا و جواهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا در این رابطه گفت: توافق برای افزایش میزان مالیات موضوعی جدیدی نیست و این امر هر سال رخ می‌دهد.


محمد کشتی‌آرای افزود: بر این اساس افزایش میزان مالیات اصناف نباید موجب تعجب باشد و این امر کاملا طبیعی است.


وی تصریح کرد: میانگین افزایش مالیات اصناف در سال‌های گذشته نیز همان حدود 18 درصد بود، گرچه در برخی سال‌ها این رقم نوسان داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته