دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1396 - 16:40

پنج عامل موثر در افزایش عمر اعلام شد

معاون بهداشتی شهرستان کاشمر عنوان کرد: رعایت تناسب اندام و وزن بر اساس نمایه توده بدنی، ورزش و تحرک، کنترل فشارخون، کنترل چربی و قند خون و عدم مصرف دخانیات پنج توصیه است که باید افراد رعایت کنند.
کد خبر : 229267

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر مجتبی قائمی با هشدار نسبت به بی‌توجهی به بیماری‌های قلبی و عروقی، عنوان کرد: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی اگر مردان پنج توصیه بهداشتی را جدی بگیرند و رعایت کنند به ازای هر توصیه بین چهار تا پنج سال و در مجموع بین ۲۰ تا ۲۵ سال به عمر آنان افزوده می‌شود و در سنین پیری نیز وضعیت بهتری خواهند داشت.


وی ادامه داد: رعایت تناسب اندام و وزن بر اساس نمایه توده بدنی، ورزش و تحرک، کنترل فشارخون، کنترل چربی و قند خون و عدم مصرف دخانیات پنج توصیه است که باید افراد رعایت کنند.


معاون بهداشتی شهرستان کاشمر خاطرنشان کرد: فشار خون طبیعی عبارت است از ۱۲۰ بر روی ۸۰ لذا فشار خون کسانی که بالاتر از ۴۰ سال سن دارند، حداقل در هر فصل یک بار باید کنترل شود.


قائمی گفت: اگر توصیه‌های بهداشتی رعایت شود و استرس و اضطراب نیز کنترل گردد بین ۲۰ تا ۲۵ سال به سن مردان افزوده می‌شود.


رئیس مرکز بهداشت کاشمر با هشدار نسبت به بیماری‌های قلبی و عروقی، اظهار کرد: امروزه بیشترین عامل مرگ‌ و‌ میر در دنیا و کشور ما بیماری‌های قلبی و عروقی است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته