دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1396 - 11:31

عربستان سعودی همچنان حزب‌الله لبنان را تهدید می‌کند

عربستان قصد دارد چه اقداماتی علیه حزب‌الله لبنان انجام دهد و آیا اوضاع تا تقابل نظامی پیش خواهد رفت؟
کد خبر : 227966

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه رای الیوم، افزایش تهدیدهای عربستان علیه حزب الله لبنان، از شکست حکومت سعودی در یمن و سوریه ناشی می‌شود و این در حالی است که لبنان برای رویارویی نظامی با عربستان و متحدانش آماده است.


عربستان پس از شکست در یمن و سوریه با جنگ اقتصادی و چه بسا رویارویی نظامی، به دنبال عقده گشایی از جبهه مقاومت است. فصل جدیدی از درگیری بین عربستان و ایران طی روزهای آتی در بیروت شروع می‌شود و اشکال متعدد سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای به خود خواهد گرفت.


در اینجا دو سوال اساسی مطرح می‌شود: نخست اینکه چرا در برهه کنونی عربستان با لحن تند به حزب‌الله می‌تازد؟ و سوال دوم اینکه عربستان قصد دارد چه اقداماتی علیه حزب الله لبنان انجام دهد و آیا اوضاع تا تقابل نظامی پیش خواهد رفت؟


در مورد پاسخ سوال اول می‌توان گفت که تشدید تنش‌های بین عربستان و حزب الله، ارتباط مستقیمی به تشدید تنش‌های آمریکا علیه ایران دارد. آن هم از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی سخنرانی خود پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید نکرد. در همین حال تشدید هجمه عربستان علیه حزب الله با تحولات جنگ در یمن هم مرتبط است بخصوص درگیری‌هایی که بین حوثی‌ها با ارتش عربستان در مرزهای جنوبی این کشور جریان دارد.


حکومت سعودی اخیراً حزب الله را به هر بهانه‌ای از جمله آموزش نیروهای انصارالله و تجهیز آنها با موشک‌های ایرانی تهدید کرده است. از جمله اینکه پس از آنکه سید «محمد عبدالسلام»، سخنگوی جریان الحوثی چند روز پیش در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تهدید کرد که ابوظبی و دیگر شهرها در عمق خاک عربستان را موشک باران می‌کند، ثامر السبهان در ادعای واهی اعلام کرد که این حزب الله است که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را به توصیه ایران تهدید می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته