دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیات مدیره‌ انجمن قطعه‌سازان ایران

خودرو کالای اساسی مردم نیست/ لزوم تعیین تکلیف قیمت‌گذاری‌ها توسط شورای اقتصاد

عضو هیات مدیره‌ انجمن قطعه سازان ایران گفت: یکی از تصمیمات اشتباه شورای اقتصاد،‌ قرارگرفتن خودرو در سبد کالاهای اساسی مانند برق و نان بود.
کد خبر : 209658

محمدرضا نجفی‌منش عضو هیات مدیره‌ انجمن قطعه سازان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار آنا در ارزیابی از وضعیت بازار خودرو داخلی گفت: قیمت‌گذاری بازار خودرو در تمامی کشورها، بر اساس میزان عرضه و تقاضا در همان بازار تعیین می‌شود و هیچ‌گاه دولت و وزارتخانه‌ها در قیمت‌گذاری خودرو دخالتی نمی‌کنند.


وی ادامه داد: شورای اقتصاد نظام قیمت‌گذاری خودرو در بازار داخلی را از دوش خود برداشت و به شورای رقابتی واگذار کرد که تاکنون خودروساز و مردم از تصمیمات این شورا منتفع نشده‌اند.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با انتقاد از اینکه خودرو،‌ کالای اساسی نیست که در نظام قیمت‌گذاری دستوری جای بگیرد، تأکید کرد: یکی از تصمیمات اشتباه شورای اقتصاد،‌ قرارگیری خودرو در سبد کالاهای اساسی مانند برق و نان بود که اصلاً این موضوع قابل‌هضم نیست.


نجفی‌منش همچنین با اشاره به رشد تولیدات گروه‌های خودروسازی، افزود: آمار تولیدی سال جاری تا به امروز نسبت به مدت مشابه آن با رشد 16درصدی مواجه بوده و تاکنون 545 هزار دستگاه خودرو تولید شده که بر این اساس تنها حجم تولید 500 هزار خودرو در گروه‌های خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا محقق شده و مابقی توسط دیگر گروه‌های خودروسازی بخش خصوصی تولید و به فروش رسیده است.


وی در پایان در خصوص سرمایه‌گذاری در بخش خودرو نیز گفت: با توجه به کاهش سود بانکی، امکان افزایش خریدوفروش خودرو در بازار وجود دارد چراکه سودی نصیب افراد ثبت‌نام‌کننده خرید خودرو می‌شود که از سود بانکی بیشتر است. ضمن آنکه در خودروهای جدید وارد شده به بازار، اختلاف قیمتی میان نرخ کارخانه و بازار دارند که همین موضوع هم انگیزه‌ را برای کسب سود در خریدار زنده می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته