دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1396 - 11:36

جدیدترین تحولات مربوط به آزمایش موشکی کره شمالی

کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کرد که موشک بالستیک قاره پیمای تازه این کشور قادر به حمل کلاهک هسته‌ای است. موشکی که آغازگر درخواست واشنگتن از جامعه جهانی  برای تلاش برای پاسخگو کردن کره شمالی شده است.
کد خبر : 192485

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا می‌گوید که آزمایش موشکی کره شمالی روز سه‌شنبه یک موشک بالستیک بود که بعضی کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که برد آن به آلاسکا بخشی از سرزمین اصلی آمریکا می‌رسد.


رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا که در تعطیلات مربوط به استفلال آمریکا به سر می‌برد از «یک تهدید تشدید شده جدید» علیه آمریکا و متحدانش سخن گفت و وعده اقدامات جدی در این باره را داد.


بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی،‌کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفت که آزمایش جدید، استراتژی کشورش را در زمینه توانایی سلاج از جمله بمب اتمی و هیدروژنی و موشک بالستیک کامل کرده است.


کیم افزود که پیونگ یانگ تا زمانی که آمریکا سیاست خصمانه خود علیه کره شمالی را متوف نکند، مذاکره‌ای با واشنگتن نخواهد داشت.


او در حالی که لبخندی روی لب داشت «به مقامات، دانشمندان و متخصصان گفت که آمریکا پشیمان خواهد شد... در حالی که یک «هدیه» در روز «استقلال» کشورش دریافت کرده است.»


بر اساس این گزارش، کیم به آنها دستور داد که همیشه یک هدیه خوب به آمریکایی‌ها بدهید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب