دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 تير 1396 - 10:01

جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی انجام شد

در آستانه نشست گروه 20 در هامبورگ آلمان، کره شمالی یک موشک بالستیک جدید آزمایش کرده که در نزدیکی سواحل ژاپن فرود آمده است.
کد خبر : 192117

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا از رویترز، در آستانه نشست رهبران کشورهای عضو گروه 20 در آلمان در اواخر هفته جاری ارتش کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی روز سه‌شنبه از بخش غربی خود به صورت آزمایشی موشکی بالستیک به سمت ساحل غربی این کشور پرتاب کرده است.


به گفته دولت ژاپن، این موشک برای حدود 40 دقیقه در آسمان پرواز کرده و در منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن سقوط کرده است. توکیو گفته به این اقدام که نقض آشکار قطعنامه‌های سازمان ملل متحد به شمار می‌رود، قویا اعتراض کرده است.


شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در این باره گفت کره شمالی در حال نادیده گرفتن هشدارهای مکرر جامعه بین‌المللی است. آبه افزود وی از روسای جمهوری چین و روسیه خواهد خواست تا نقش سازنده‌تری را در تلاش برای متوقف کرده برنامه تسلیحاتی کره شمالی ایفا کنند.


نخست وزیر ژاپن افزود: «رهبران جهان در نشست گروه 20 گرد هم خواهند آمد. من می‌خواهم قویا خواستار یکپارچگی جامعه بین‌المللی در زمینه مسئله کره شمالی شوم.»


این چهارمین موشک بالستیکی است که کره شمالی از زمان روی کار آمدن مون جائه این، رئیس‌جمهوری جدید کره جنوبی در ماه می آزمایش می‌کند. جائه این وعده داده برای تحت کنترل درآوردن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی همزمان از گفت‌وگو و فشار استفاده کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته