دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1396 - 11:56
در دیدار لاریجانی با رئیس مجلس کره جنوبی تاکید شد

آمادگی ایران برای پذیرش سرمایه‌گذاری کره جنوبی و برقراری پرواز مستقیم تهران- سئول

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه تهران برای پذیرش سرمایه‌گذاری کره جنوبی و واگذاری پروژه‌هایی در حوزه‌های انرژی، محیط زیست و خطوط ریلی آمادگی دارد.
کد خبر : 190687

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، علی لاریجانی در آغاز مذاکرات رسمی دوجانبه با همتای کره جنوبی خود از اداره مناسب نشست بین‌المللی روسای مجالس آسیا و اروپا (اوراسیا) قدردانی و بر اهمیت ساماندهی همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، گمرکی و مالی کشورهای حوزه اوراسیا تاکید کرد.


رئیس مجلس شورای اسلامی با تبیین ابعاد برنامه 5 ساله ششم جمهوری اسلامی ایران، آمادگی تهران را برای پذیرش سرمایه‌گذاری کره جنوبی و واگذاری پروژه‌هایی در حوزه‌های انرژی، محیط زیست، خطوط ریلی و... اعلام کرد.


وی تسهیل در روابط بانکی، صدور روادید و برقراری پرواز مستقیم بین سئول و تهران را گام مهمی در تحکیم روابط موجود دانست و آمادگی گروه دوستی پارلمانی و کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی را برای تقویت روابط موجود اعلام داد.


رئیس مجلس کره جنوبی نیز روابط دو کشور را رو به پیشرفت دانست و گفت: روابط پارلمانی تقویت کننده و مکمل روابط بخش‌های دولتی و خصوصی دو کشور است.


وی آمادگی کشورش را برای همکاری با ایران در حوزه‌های انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی، انرژی‌های پاک و خودروسازی مورد تاکید قرار داد و افزود: ما هم معتقدیم که رفع موانع و تسهیل صدور روادید و برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور زیربنای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور است.


رئیس مجلس کره جنوبی در پاسخ به دعوت دکتر لاریجانی آمادگی خود را برای سفر به تهران اعلام کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنم که هر سال در تهران و سئول به نوبت دیدار داشته باشیم.


در پایان این دیدار با تاکید طرفین بر ضرورت تمرکز بر راه حل سیاسی و مذاکره در بحران‌های منطقه‌ای از جمله کره شمالی، سوریه، یمن و لیبی خطر فزاینده رشد و سرایت تروریسم به شرق آسیا و از جمله فیلیپین مورد توجه قرار گرفت و بر اهمیت رایزنی‌ها و مقابله جدی با تروریسم تاکید شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب