دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 تير 1396 - 10:29

استقبال اسرائیل از ولیعهد جدید عربستان

گزارش یک روزنامه صهیونیستی از استقبال رژیم اسرائیل از تعیین ولیعهد جدید عربستان سعودی حکایت دارد.
کد خبر : 189394

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری العالم، روزنامه هاآرتص نوشت شاهزاده محمد بن سلمان در سال 2015 به سرزمین‌های اشغالی سفر و به صورت منظم با مسئولان اسرائیلی دیدار کرده بود.


طبق گزارش روزنامه رأی الیوم، شبکه هفتم تلویزیون اسرائیل نیز در واکنش به تعیین محمد بن سلمان به‌عنوان ولیعهد عربستان سعودی گزارش کرد تغییرات اخیر در نظام سعودی، می‌تواند مایه خرسندی و رضایت تل‌آویو باشد.


به‌نوشته هاآرتص، پسر سلمان که در آگوست (مرداد) 32 ساله می شود در عمل عربستان سعودی را اداره می‌کرد و سلمان بن عبدالعزیز، پدر بیمارش از قدرت کناره گیری خواهد کرد.


این نشریه صهیونیستی با به کار بردن توصیف «پسر» برای محمد بن سلمان نوشت که وی به علت مواضع قطعی‌اش در قبال ایران مژده‌ای خوب برای اسرائیل است، زیرا این موضوع باعث شده که وی یک شریک راهبردی بسیار مهم برای این رژیم باشد، علاوه بر اینکه وی دارای مواضعی ضد داعش، اخوان‌المسلمین و حزب‌الله لبنان است.


این روزنامه به دیدارهای منظمی که گفته می‌شود میان افسران سعودی و اسرائیلی در اردن برگزار می‌شود تاکید کرد و نوشت که این نشست‌ها در اساس مستلزم موافقت پسر سلمان است که وزیر دفاع عربستان است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب