دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1396 - 17:33
تور آفریقای شمالی وزیر امور خارجه

کنفرانس خبری ظریف در الجزیره

وزیران امور خارجه ایران و الجزایر پس از دیدار دو جانبه در کنفرانس خبری شرکت کردند.
کد خبر : 188422

به گزارش خبرنگار اعزامی گروه بین الملل خبرگزاری آنا، محمد جواد ظریف در این نشست گفت: «ایران و الجزایر روابط دو جانبه مستحکمی در حوزه های اقتصادی، بین المللی و منطقه ای دارند.»


وی ادامه داد: «همواره گفت و گوهای مرتب بین ایران و الجزایر در موضوعات مختلف مطرح بوده است. امروز در مورد روابط دوجانبه، همکاری های بانکی و اقتصادی بین دو کشور و پیشبرد این همکاری ها در زمینه خودروسازی و سایر همکاری ها گفت و گو کردیم.»


ظریف افزود: «همین طور در مورد موضوعات منطقه ای و مقابله با تروریسم و افراط گرایی گفت و گوی خوب و سازنده داشتیم.»


ظریف به دیدگاه های مشترک دو کشور در مورد ضرورت همکاری بین المللی برای مبارزه با افراط گرایی و ضرورت احترام به حاکمیت ارضی و عدم مداخله در امور کشورها تاکید کرد.


پس از ظریف، وزیر امور خارجه الجزایر با اشاره به گفت و گو درباره روابط دو جانبه کرد: «در این دیدار ما در مورد اوضاع کنونی جهان عرب و اسلام و اختلافات که وجود دارد و چالش هایی که جهان اسلام و کشورهای عربی با ان مواجه هستند صحبت کردیم .»


وی افزود درباره مقابله با تروریسم و تندروی مذاکره کردیم و من شرحی را خدمت وزیر امور خارجه ایران از چگونگی کاری که الجزایر انجام داده ارائه کردم و نقش دموکراسی در مبارزه با تروریسم را شرح دادم.


وی ادامه داد: «در این دیدار درباره حل مشکلات و اختلافات حال حاضر صحبت کردیم.»


وزیر امور خارجه الجزایر هر گونه دخالت خارجی در کشورها را رد کرد و گفت: «در مورد وضعیت سوریه لیبی و عراق صحبت کردیم. موضع ما همیشه روشن است و معتقدیم راه حل باید از درون باشد. بدون هیچگونه اعمال فشار حاکمیت ملت ها باید مورد احترام باشد و انچه انها انتخاب می کنند در نظر گرفته شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته