دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 خرداد 1396 - 17:20
عضوکمیسیون امنیت ملی و سیات خارجی مجلس تاکید کرد:

لزوم افزایش بودجه مرزهای کشور

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیات خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ایران به دلیل داشتن مولفه های خاص امنیتی از جمله مردمی بودن، شاخصه های بالای امنیتی در خاورمیانه بحران زده را دارا است گفت: متاسفانه در برخی کشورهای همسایه ثبات لازم امنیتی به دلیل فعالیت و تحرکات گروه های تروریستی وجود ندارد.
کد خبر : 187841

به گزارش خبرگزاری آنا، حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با خانه ملت پیرامون " توجه به امنیت مرزها برای جلوگیری از نفوذ اشرار و تروریست ها به داخل کشور"، گفت: جمهوری اسلامی ایران به دلیل استراتژی اطلاعاتی و جان بر کف بودن مرزبانان، نیروهای انتظامی ، نظامی و اعتماد و پایبندی مردم به دولت و حکومت از شاخصه های امنیتی خوبی در حوزه بحران زده خاورمیانه مواجه است.


وی با ابراز تاسف از اینکه طی سالهای گذشته مجلس و دولت عنایت لازم را برای بودجه مناسب در خصوص مرزها و برقراری امنیت این حوزه نداشته است، اظهار داشت: بعضا مقاومت های در برابر افزایش بودجه امنیت مرزها صورت می گرفت که قابل توجیه نیست، چرا که امنیت داخل کشور ما حاصل تلاش مرزبانان و مرزنشینان است.


نماینده مردم اسلام آباد غرب با اشاره به اینکه در برخی کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران متاسفانه ثبات لازم امنیتی به دلیل فعالیت و تحرکات گروه های تروریستی وجود ندارد ، تصریح کرد: همچنین سرویس ها و دستگاه های اطلاعاتی دشمنان کشورمان نیز در اطراف مرز های ما فعال هستند و در عین حال برخی گروه های افراطی نیز در ان سوی مرزها اقدام به ایجاد فعالیت می کنند که این عوامل بر هوشیاری و دقت بیشتر نیروهای نظامی و انتظامی ما تاکید دارد.


وی با بیان اینکه با وجود اینکه بودجه مرزها افزایش یافته ولی باز هم انتظارات برآورده نشده است و هنوز 50 درصد دیگر کشورهای همسایه بودجه به مرز اختصاص نیافته است که این امر مطمئنا باید مورد بازنگری قرار بگیرد،‌ افزود: مجلس و دولت با توجه به شرایط منطقه ای باید برای در سال اینده توجه خاصی به بودجه مرزها داشته باشند تا کنترل های بهتر و دقیق تبری برای برقراری امنیت مرزها صورت بگیرد.


فلاحت پیشه با تاکید بر اینکه البته مردمی بودن از جمله مولفه امنیت در جمهوری اسلامی ایران است، گفت: با توسعه اقتصادی می توان امنیت کشور را ارتقا دارد.


وی با بیان اینکه عدم توجه به معیشت و اشتغال در مراکز کشور شاید بعد از مدتی تبدیل به معضل اجتماعی می شود ولی در نقاط مرزی این مشکلات باعث بروز تهدیدات امنیتی خواهد شد و جوانان مرز نشین را با مشکل مواجه می سازد،‌تصریح کرد: البته مردم مرز نشین جمهوری اسلامی ایران همواره در خدمت امنیت کشور بوده و هیچ وقت به خاطر معیشت پای از آرمان های مقدس خود نکشیده اند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه در دنیا توسعه یافته به مرزها همواره توجه ویژه و دقیقی صورت می گیرد. و هر چه از مرکز کشور به سمت مرزها پیش برویم شاهد توسعه بیشتر خواهیم بود، افزود: طی نشست ها و جلسات توسعه و امنیت شرق و غرب کشور ، مصوبه ای مبنی بر الزام دولت به ارتقا سالیانه 10 درصد شاخص های توسعه در استان های مرزی به تصویب رسید که این مصوبه در حال اجرا است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته