دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1396 - 14:04

پیام تسلیت مقامات جهان به ملت ایران

در ادامه ابراز همدردی مقامات اروپایی و آسیایی با ملت و دولت ایران در پی حملات تروریستی روز گذشته در تهران، نخست وزیر و وزیر امور خارجه ژاپن، رئیس‌جمهوری قزاقستان، رئیس جمهوری گرجستان، وزارت امور خارجه مکزیک پیام های تسلیت خود را ابلاغ کرده‌اند .
کد خبر : 185731

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شینزو آبه، نخست وزیر و فومیو کیشیدا، وزیر امور خارجه ژاپن در پیام‌هایی به همتایان ایرانی خود، با ملت ایران همدردی کردند.


نورسلطان نظربایف با عرض تسلیت به رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، حسن روحانی مراتب تاثر و تأسف عمیق خود را از اقدامات تروریستی در ساختمان پارلمان و حرم مطهر امام خمینی (ره) در تهران را که قربانیان و زخمی‌هایی را به دنبال داشت، ابراز کرد.


همچنین گیورگی مارگولاشویلی، رئیس جمهوری گرجستان در پیامی از حملات تروریستی به مجلس ایران و حرم امام خمینی ( ره) که قربانیانی(شهدا) هم به دنبال داشته است اظهار تاثر کرد.


وی تاکید کرد: «گرجستان تروریسم را قویاً محکوم می کند و مبارزه خود را بر علیه این خطر بزرگ ادامه می‌دهد.»


وزارت امور خارجه مکزیک با انتشار بیانیه‌ای اعلام شده است: «دولت مکزیک حوادث تروریستی در تهران را به شدت محکوم و تاکید می‌کند که تروریسم در تمام اشکال خود محکوم است.»


دولت اکوادور نیز طی بیانیه‌ای حملات تروریستی روز چهارشنبه در تهران را محکوم کرد.


در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه اکوادور به نمایندگی از طرف دولت و ملت خود، عملیات تروریستی در مرقد امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی را که طی آن 13 نفر کشته و تعداد زیادی خسارت دیدند به شدیدترین وجه محکوم می کند.


جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا در پیامی با ابراز همدردی نسبت حوادث تروریستی روز گذشته (چهارشنبه) تهران گفت: «دولت استرالیا حملات تروریستی در ایران را که ۸ ژوئن ۲۰۱۷ اتفاق افتاد به شدت محکوم می‌کند.»


وی افزود: «می‌دانیم که داعش مسئول این اقدام وحشتناک است که بنا به گزارش‌ها دست کم 12 نفر کشته و زخمی به جای گذاشته است. ما به خانواده‌های آنها عمیقا تسلیت گفته و با خانواده‌های قربانیان و مردم ایران ابراز همدردی می‌کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته