دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چرا کی‌روش علاقه‌ای برای تعامل با رسانه‌های ایرانی ندارد؟

قهر ملی؟ این مهم‌ترین پرسش درباره وضعیت تیم‌ملی فوتبال ایران، رسانه‌ها و مردم است. کی‌روش به رسانه‌ها پاسخگو نیست، صداوسیما از خیر پخش بازی تیم‌ملی می‌گذرد و فدراسیون هم مثل همیشه خودش را به نفهمیدن و نشنیدن زده است تا اوضاع تغییر کند. تیم ملی فوتبال ایران یکشنبه شب در جریان دیداری دوستانه توانست دو بر یک مونته‌نگرو را شکست دهد.
کد خبر : 185062

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از اعتماد، این تیم که خود را برای رویارویی مقابل ازبکستان در مقدماتی جام جهانی آماده می‌کند، ماه‌هاست درگیر حواشی رسانه‌ای زیادی شده به طوری که سرمربی تیم ملی حتی حاضر نیست با هیچ رسانه ایرانی مصاحبه کند.
کارلوس کی‌روش با سیاستی که در ماه‌های اخیر در پیش گرفته، نشان داده علاقه‌ای برای تعامل با رسانه‌های ایرانی ندارد. البته در این میان مهدی تاج به عنوان ریاست فدراسیون فوتبال هم از این سیاست‌ها حمایت کرده تا به نوعی در آستانه دیدار حساس ایران مقابل ازبکستان، شاهد دوری هرچه بیشتر رسانه‌های ایرانی از تیم ملی باشیم. برای بررسی این حواشی قدم به قدم با اتفاقاتی که در ماه‌های اخیر رخ داد، پیش می‌رویم.


اردوی دوبی
دی ماه سال قبل، درست در تعطیلات نیم فصل بودیم که تیم ملی بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده به دوبی رفت تا اردویی را در این شهر برگزار کند. زمانی که تیم ملی در اردوی دوبی به سر می‌برد حواشی رسانه‌ای تیم ملی هم شروع شد. بعد از اینکه تیم به اردو رفت، برانکو ایوانکوویچ در مصاحبه‌ای بسیار تند نسبت به برگزاری اردو در نیم فصل توسط تیم ملی انتقاد کرد. بعد از این مصاحبه، کی‌روش در اقدامی عجیب مربیان ایرانی خود را کنار گذاشت و سپس از مدیر رسانه‌ای تیم هم خواست دیگر کنار تیم ملی نباشد. در ادامه زمانی که تیم به تهران بازگشت، کی‌روش در مصاحبه‌ای اعلام کرد دیگر نیازی به دستیاران ایرانی‌اش ازجمله مدیررسانه‌ای تیم ندارد.


دیدار ایران مقابل قطر در مقدماتی جام جهانی
با تصمیم فدراسیون فوتبال، قرار بود تعدادی خبرنگار همراه تیم به دوحه سفر کنند تا اخبار تیم را به طور کامل پوشش دهند. درحالی که تیم ملی از طریق پروازی چارتر به دوحه رفت، کی‌روش اجازه نداد هیچ خبرنگاری سوار هواپیمای تیم ملی شود. بنابراین فدراسیون مجبور شد، بلیت جداگانه برای خبرنگاران ایرانی تهیه کند. در ادامه زمانی که خبرنگاران در دوحه و در محل تمرین تیم ملی حاضر شده بودند، کی‌روش حاضر به مصاحبه با آنها نشد.


نشست خبری پیش از دیدار ایران برابر چین
با وجود پیروزی مقابل قطر انتظار می‌رفت روحیه تیم خوب و سرمربی تیم هم ناراحتی‌های گذشته را فراموش کرده باشد؛ اما اینگونه نشد. درحالی که تعداد زیادی از خبرنگاران ایرانی برای پوشش خبری نشست پیش از دیدار ایران و چین در هتل آکادمی حاضر شده بودند با واکنش کی‌روش مواجه شدند. سرمربی پرتغالی تیم ملی ابتدا اجازه می‌داد خبرنگاران ایرانی سوال خود را مطرح کرده و خود را معرفی کنند و در ادامه با اقدامی جالب عنوان می‌کرد: سوال بعد لطفا!
کی‌روش جواب فردوسی‌پور را هم نمی‌دهد
دوشنبه هفتم فروردین ماه، عادل فردوسی‌پور برنامه‌ای را روی آنتن برد که محوریت آن تیم ملی و بازی‌های حساس آن بود. شب قبل از بازی ایران مقابل چین کی‌روش درحالی از طریق امواج مهمان برنامه شد، که چهره‌اش خسته و سیمای ژولیده‌ای داشت. پشت پاسخ‌هایی که به سوالات عادل می‌داد، مشخص بود از مجری برنامه ٩٠ هم ناراحت است. البته پس از این برنامه گفته شد فردوسی‌پور برای بازگشت جواد نکونام و محسن معتمدکیا به تیم ملی پادرمیانی کرده که با پاسخ منفی کی‌روش مواجه شده است. عادل فردوسی پور که قرار است پس از بازی ایران مقابل ازبکستان برنامه‌ای روی آنتن ببرد، احتمالا خواستار حضور کی‌روش در برنامه‌اش خواهد بود. با توجه به مشکلات موجود باید دید آیا کی‌روش این‌بار راضی به حضور در برنامه ٩٠ می‌شود یا خیر؟!


نشست خبری پس از دیدار ایران و چین
پس از پیروزی ایران برابر چین، وضعیت تیم ملی در گروه خود بسیار خوب شد. پس از این دیدار باز هم سرمربی تیم ملی روی خوش به رسانه‌های ایرانی نشان نداد و رفتار توهین‌کننده با آنها داشت. درحالی که کی‌روش به خوبی خبرنگاران ایرانی را می‌شناسد از آنها در نشست می‌خواست بعد از معرفی خود سوال را مطرح کنند، البته باز هم جواب سرمربی تیم ملی به سوالات این بود: سوال بعد لطفا!


فیسبوک معتبرتر از سایت فدراسیون فوتبال
بدبینی کی‌روش نسبت به رسانه‌های ایرانی این روزها فراتر رفته به طوری که سرمربی تیم ملی حتی اعتمادی به سایت رسمی فدراسیون فوتبال ندارد تا اخبار تیم را در اختیار عوامل این سایت قرار دهد. به طور مثال در ماه‌های اخیر سرمربی تیم ملی هر زمانی خواسته لیست تیم ملی را اعلام کند، نام نفرات مدنظرش را در صفحه شخصی خود در فیسبوک قرار داده و سایت فدراسیون فوتبال هم از طریق فیسبوک آقای سرمربی به لیست تیم ملی دست پیدا کرده است. البته مرد پرتغالی از این صفحه شخصی برای انجام مصاحبه و بیان نظراتش هم استفاده می‌کند و حتی گزارش تمرین تیم ملی را هم روی فیسبوک خود می‌گذارد تا عوامل سایت فدراسیون آن را روی خروجی سایت فدراسیون قرار دهند.


تمرینات تیم ملی پشت در‌های بسته
تیم ملی پیش از آنکه به اتریش سفر کند، چند روزی در تهران تمرینات خود را انجام داد اما جالب بود که این تمرینات هم پشت درهای بسته برگزار شد تا هیچ رسانه‌ای حق حضور در تمرین را نداشته باشد. در ادامه و در اردوی اتریش هم هیچ فرد رسانه‌ای همراه تیم نبود تا اخبار تیم ملی از طریق فیسبوک سرمربی تیم ملی مخابره شود.
اگر مصاحبه کی‌روش با برنامه ٩٠ را کنار بگذاریم، از آخرین مصاحبه‌ای که سرمربی تیم ملی با رسانه‌های ایرانی داشته است، حدود پنج ماه می‌گذرد. در روزهایی که باید رابطه نزدیکی میان تیم ملی و رسانه‌ها برقرار باشد هر روز شاهد اتفاق جدیدی در جهت دوری رسانه‌ها از تیم ملی هستیم. در این میان مهدی تاج هم به عنوان ریاست فدراسیون فوتبال، روزه سکوت گرفته تا بلکه اوضاع خود به خود بهتر شود. شاید اگر او در این روزهای حساس، قدمی موثر در جهت حل مشکلات رسانه‌ها و تیم ملی برمی‌داشت هر روز شاهد تیره‌تر شدن این رابطه نبودیم. به طوری که حتی سایت رسمی فدراسیون فوتبال هم از منبع فیسبوک کی‌روش تغذیه نکند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته