دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1394 - 15:54

فضاهای بی‌دفاع شهر تهران شناسایی می‌شوند

مدیر مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه یک گفت: به منظور ارتقای امنیت در جامعه و پیشگیری از وقوع جرم، فضاهای بی‌دفاع شهری در شمال تهران شناسایی و ساماندهی می‌شوند.
کد خبر : 17753

به گزارش گروه اجتماعی آنا، مجید سعادتمندی با بیان این مطلب اظهار کرد: طرح ساماندهی فضاهای بی‌دفاع شهری و نحوه استفاده از امکانات سامانه GIS طرح مذکور به صورت تفصیلی شامل نحوه ورود به سامانه، شناسایی، بهسازی، نحوه گزارش‌گیری و رصد وضعیت فضاهای بی‌دفاع شهر، منطقه و محله از طریق این سامانه در شمال تهران آغاز شد.


وی گفت: فضاهای بی‌دفاع شهری به محل‌ها و فضاهایی گفته می‌شود که برای بزهکاران و خلافکاران امن و برای عموم مردم نا‌امن تلقی می‌شوند که می‌توان وجود ساختمان‌های نیمه کاره و مخروبه، کنار رودخانه و زیر پل‌ها، بوستان‌های فاقد روشنایی، زمین‌های بایر، محل تجمع کارتن خواب‌ها، متکدیان و... را جزء این نقاط دانست.


سعادتمندی تصریح کرد: در اجرای این طرح شهرداران نواحی، مدیران ستادی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک، مدیران اجتماعی نواحی، مدیران محلات منطقه و...، مشارکت دارند که اقدام به شناسایی این نقاط و اطلاع آن به مرکز خدمات اجتماعی، سامانه‌های ۱۸۸۸ و ۱۳۷ کرده و با رصد خود از اقدامات اجرا شده در آن‌ها مطلع می‌شوند.


وی گفت: این نقاط پس از شناسایی به صورت نقاط پر خطر به رنگ قرمز در سامانه ثبت می‌شوند و پس از رفع خطر، پاکسازی، بهسازی و ساماندهی به نقاط سبز رنگ تغییر می‌کنند.


مدیر مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه یک مشارکت شهروندان را در شناسایی فضاهای بی‌دفاع شهری بسیار موثر دانست و گفت: بسیاری از ما از وجود این مکان‌ها در اطراف خود آگاهیم و شاید هنوز بزهکاران در این مکان‌ها جمع نمی‌شوند اما آگاه باشیم که این مکان‌ها مستعد تجمع بزهکاران است و شهروندان به عنوان چشم بینای جامعه می‌توانند این نقاط را شناسایی و به سامانه‌های مذکور اطلاع دهند تا سریع نسبت به رفع و ساماندهی آن‌ها اقدام شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته