دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر کل دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان تأکید کرد:

اهمیت نقش محصولات دانش‌بنیان

مدیر کل دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان گفت: یکی از مشکلات کشور، عدم وجود سامانۀ مشخص برای ثبت آمار جامع و دقیق از صادرات محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) است که یافتن راهکار مناسب آن در پروژه‌های این دفتر پیش‌بینی شده است.
کد خبر : 177053

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، ابوالفضل اسکندری به تشریح پروژه‌های این دفتر پرداخت و گفت: با توجه به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال»، به اهمیت نقش محصولات دانش‌بنیان در تولید اشتغال با نگاه صادراتی پرداخته‌ایم.


اسکندری افزود: یکی از مشکلات کشور، عدم وجود سامانۀ مشخص برای ثبت آمار جامع و دقیق از صادرات محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) است که یافتن راهکار مناسب آن در پروژه‌های این دفتر پیش‌بینی شده است.


وی در باره نقش گردشگری در توسعۀ اشتغال گفت: با بررسی تجربه‌های جهانی موفق در عرصۀ گردشگری و اثرات آن بر اقتصاد و اشتغال، در آیندۀ نزدیک، بیش از پیش از این ظرفیت مهم کشور استفاده خواهیم کرد.


لیست پروژه‌های دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان به شرح «نقش گردشگری در توسعۀ اشتغال کشور با نگاهی به تجربۀ جهانی و اثرات آن در این کشورها»، «شناسایی مصادیق محصولات دانش‌بنیان و بررسی چگونگی تعرفه‌گذاری آنها»، «قش محصولات صنایع و فعالیت‌های خلاق در ایجاد اشتغال در کشور با نگاه صادراتی»، «بررسی آثار دو دهه حضور شرکت‌های صادرکنندۀ خدمات فنی و مهندسی در کشورهای هدف با نگاهی به آینده»، «ساماندهی نظام آماری و جمع‌آوری آمار صادرات فاوا»و «تجزیه و تحلیل هزینه و فایده ترانزیت کشور» است.


مدیر کل دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان در پایان از بنگاه‌ها و تشکل‌های علاقمند دعوت کرد تا در صورت علاقمندی به مشارکت در اجرای پروژه‌های این دفتر، با شماره تلفن 21912481 و شماره فکس 22662518 تماس حاصل کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته