دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 فروردين 1401 - 12:10
قادری در گفت‌وگو با آنا:

توجه ویژه به محصولات دانش‌بنیان موجب افزایش صادرات غیرنفتی می‌شود/ارتقای قدرت رقابت بین‌المللی با تولیدات دانش‌بنیان

 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اگر خواهان افزایش صادرات محصولات غیرنفتی هستیم، توجه ویژه به تولیدات دانش‌بنیان بهترین روش برای آن است تا صادرات محصولات غیرنفتی ارتقا دهیم.
کد خبر : 649282
جعفر قادری 1



جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا با اشاره به نامگذاری سالجاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، گفت: توجه به تولید دانش‌بنیان امری حیاتی و بسیار مهم است می‌بایست از طریق تولید دانش‌بنیان از آخرین دستاوردهای روز در تولیدات‌مان به بهترین نحو بهره ببریم.


وی افزود: ما اگر خواهان افزایش صادرات محصولات غیرنفتی هستیم، توجه ویژه به تولیدات دانش‌بنیان بهترین روش برای آن است تا صادرات محصولات غیرنفتی را ارتقا دهیم، البته این محصولات باید دارای کیفیت مناسب باشد که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانیم در ارتقای سطح کیفی محصولات گام‌های مؤثری برداریم.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه یکی از مهم‌ترین دستاوردهای اقتصاد دانش‌بنیان را در حوزه اشتغال‌زایی دانست و افزود: مقصود ما از اشتغال و تولید، هر نوع اشتغال و تولیدی نیست، بلکه مقصود این است که اشتغال بر پایه تولید دانش‌بنیان استوار باشد، زیرا در این شرایط بازار، چه در داخل و چه در خارج کشور رقابتی شده و می‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.


قادری تصریح کرد: معتقدم امروز در شرایطی قرار داریم که بیش از هر چیز به ایجاد اشتغال پایدار برای رشد و توسعه اقتصادی کشور نیازمندیم و این مهم جز با تولیدات بر محوریت دانش‌بنیان حاصل نمی‌شود.


وی اضافه کرد: توجه ویژه به شرکت‌های نوپای دانش‌بنیان به صورت حقیقی و نه شعاری، موجب ایجاد اشتغال پایدار خواهد شد و از طرف دیگر با کاهش قابل توجه بیکاری در کشور، علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، شاهد افزایش ارزآوری نیز خواهیم بود.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تولید محصولات دانش‌بنیان با سرمایه کمتری نسبت به دیگر محصولات و تولیدات به دست می‌آید، بنابراین تولید این محصولات در بلندمدت می‌تواند علاوه بر صرفه‌جویی در منابع داخلی و ارزی، قدرت رقابت در عرصه بین‌المللی را برای شرکت‌های ایرانی فعال در این حوزه فراهم کند.


انتهای پیام/۴۱۶۴/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته