دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1396 - 15:10

برگزاری دومین جلسه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری/ برنامه‌های صداوسیما باید بی‌طرفانه باشد

سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد: برنامه‌های تولیدی صداوسیما اعم از مناظرات، مستندهای انتخاباتی، گفت‌وگوهای زنده و ویژگی‌های فنی و پخش این برنامه ها باید با رویکرد حفظ بی‌طرفی و برابری نامزدها باشد.
کد خبر : 173390

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور از تشکیل دومین جلسه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری به ریاست وزیر کشور خبر داد.


وی افزود: در این جلسه که با حضور حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور، علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما، قاضی‌زاده هاشمی نماینده مجلس و عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما، مسئولان ستاد انتخابات کشور و نماینده ناظر شورای نگهبان به ریاست وزیر کشور برگزار شد، به منظور برخورداری برابر نامزدها از امکانات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ضوابط و چارچوب های تولید و پخش برنامه‌های انتخاباتی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.


سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: در این مصوبه موضوعاتی که نامزدها و نمایندگان آنها در برنامه‌های تولیدی، زنده و مستندهای تلویزیونی می‌توانند به آنها بپردازند و همچنین مواردی که از آنها منع شده‌اند به تفصیل مورد توجه قرار گرفته است.


سامانی تصریح کرد: مطابق این مصوبه نامزدها مجاز به تبیین و تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های کاری خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در امور داخلی و خارجی می باشند.


وی بیان کرد: در این مصوبه بر عدم مغایرت برنامه‌های نامزدها با اصول قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام و سایر قوانین و مقررات، عدم ارائه برنامه یا وعده های انتخاباتی فراتر از حدود اختیارات ریاست‌جمهوری، حفظ اتحاد، همبستگی و منافع ملی و پرهیز از ایراد اتهام، افترا، تخریب یا هتک حرمت سایر اشخاص و خودداری از هرگونه سیاه‌نمایی از وضعیت کشور و خدمات و اقدامات دستگاه‌های اجرایی، دولتی، تقنینی و قضایی مورد تأکید قرار گرفته است.


سخنگوی وزارت کشور یادآور شد: در بندهای دیگر این مصوبه نیز به شرایط و اصول حاکم بر برنامه‌های تولیدی صداوسیما اعم از مناظرات، مستندهای انتخاباتی، گفت‌وگوهای زنده و ویژگی‌های فنی و پخش این برنامه‌ها با رویکرد حفظ بی‌طرفی و برابری نامزدها پرداخته شده است.


همچنین مقرر شد کمیسیون بررسی تبلیغات به ریاست قاضی زاده هاشمی و با عضویت نمایندگان تام‌الاختیار سایر اعضا، از روز شنبه دوم اردیبهشت ماه ضمن استقرار در سازمان صدا و سیما بر نحوه اجرای این دستورالعمل در کلیه برنامه‌ها نظارت نماید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب