دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1396 - 12:14
نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت: (1)

توضیحات وزارت بهداشت در مورد فوت عارف لرستانی

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد مرگ بازیگر سینما و تلویزیون توضیحاتی ارائه کرد و گفت: هم‌اکنون پزشکی قانونی و مراجع قضایی در حال بررسی و پیگیری پرونده این بازیگر هستند و تنها مرجع اعلام‌نظر، سازمان پزشکی قانونی کشور است.
کد خبر : 172354

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری پیش از ظهر امروز در مورد حواشی ایجاد شده در پی فوت عارف لرستانی، بازیگر سینما و تلویزیون اظهار کرد: در همه بیمارستان‌ها کمیته مرگ و میر وجود دارد و هیچ‌کس بدون گواهی فوت و اعلام علت فوت از سوی پزشک دفن نمی‌شود. حتی در برخی مواقع که علت فوت مشخص نیست، در صورت مراجعه به بیمارستان و فوت در کمتر از 24 ساعت از مراجعه متوفی به پزشکی قانونی ارجاع می‌شود.


وی افزود: بنابراین به هر دلیلی که فوت در محل صورت گرفته باشد، در صورت ابهام در علت فوت متوفی به پزشکی قانونی ارجاع می‌شود که یا در محل حضور می‌یابند و یا در سازمان پزشکی قانونی با اقداماتی از جمله کالبدشکافی، سم‌شناسی و آزمایش‌های میکروبی مورد بررسی قرار می‌گیرد.


سخنگوی وزارت بهداشت یادآور شد: مرگ ناگهانی یکی از موضوعاتی است که امروزه در افراد سالم و جوان به وقوع می‌پیوندد که لزوما به دلیل بیماری‌ شناخته شده و حال وخیم اتفاق نمی‌افتد.


وی ادامه داد: در مرگ ناگهانی نیز علت‌ و میزان مرگ مشخص است که گاهی ناشی از سکته‌ قلبی، مغزی، پارگی عروق بزرگ در شکم و سینه و انسداد عروق صورت می‌گیرد و تنها با کالبدشکافی قابل شناسایی است.


حریرچی مرجع اعلام‌نظر در مورد مرگ عارف لرستانی را سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد و گفت: انجام پروسه پزشکی قانونی زمان‌بر است و باید تا اعلام نظر نهایی صبر کرد تا علت مشخص شود. همچنین مراجع قضایی نیز در حال بررسی و پیگیری این موضوع هستند.


سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: در اکثر مواقع چنانچه فوت ناگهانی روی تخت اتاق عمل هم اتفاق بیفتد، کاری از دست پزشک ساخته نیست و نباید هر چیزی را به قصور پزشکی ارتباط داد، زیرا این موضوع از لحاظ قانونی قابل پیگیری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته