دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1394 - 15:02
در نشستی خبری مطرح شد

رضایت نسبی از واگن‌های چینی و بی‌اعتمادی به واگن‌سازان ایرانی

مدیرعامل شرکت ریلی نور الرضا با بیان اینکه عمده واگن‌های خریداری‌شده از طریق این شرکت چینی است، گفت: اگر چه ما از کیفیت واگن‌ها رضایت داریم، ترجیح می‌دهیم از تولیدات داخلی بهره‌مند باشیم.
کد خبر : 16180

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، احمد رضا صبری امروز در نشست مطبوعاتی شرکت ایریکو با تاکید بر اینکه بالا بودن میزان سرمایه در گردش لازم و بازده طولانی واگن سازی از جمله علت‌های عدم موفقیت ما در این زمینه محسوب می‌شود، افزود: دولت چین در زمان رکود اقتصاد جهانی برای حمایت شرکت‌های داخلی خود به بازسازی و نوسازی ناوگان‌های ریلی در کشور پرداخت، اما چنین حمایتی از شرکت‌های تولید داخل در زمان رخوت و کسادی بازار صورت نمی‌گیرد.


وی تصریح کرد: آیا دولت تنها باید به فکر اجرای طرح سلامت باشد؟ اگر چه در این بخش دستاوردهای خوبی حاصل شده است، نمی‌توان تنها در زمان بیماری به فکر سلامت بود.


او با بیان اینکه در تامین واگن از سایر کشور‌ها در درجه نخست عزت نفس خود را خدشه دار کرده‌ایم، ادامه داد: اگر واگن‌سازی توسعه یابد مصرف کننده نیز می‌تواند راحت‌تر نیازهای خود را خریداری کند، اما در حال حاضر ما به علت ناکافی بودن منابع شرکت‌های تولیدی داخل نمی‌توانیم به برخی تولیدکنندگان کشور اعتماد کنیم.


صبری با بیان اینکه در حال حاضر یک شرکت داخلی برای دریافت ۵۰۰ واگن قطار با کشور سوئیس قرار داد منعقد کرده‌است، اضافه کرد: متاسفانه ما به علت محدودیت منابع ناگزیر به استفاده از واگن‌های چینی شدیم، هرچند با مهندسی معکوس بر روی این واگن‌ها از کیفیتشان راضی هستیم.








در حال حاضر ما به علت ناکافی بودن منابع شرکت‌های تولیدی داخل نمی‌توانیم به برخی تولیدکنندگان کشور اعتماد کنیم

مدیرعامل شرکت ریلی نور الرضا تاکید کرد: ما نخستین و آخرین شرکتی هستیم که در بخش‌های فنی واگن به عنوان یک بخش خصوصی وارد شده و به صورت مستقیم از چین واگن خریداری کرده‌ایم.


وی با بیان اینکه گران‌ترین واگن‌های مسافربری در کشور متعلق به شرکت ریلی نورالرضا است، گفت: این نشان می‌دهد بیشتر مردم تمایل به دریافت خدمات بهتر دارند و همین موجب شده زود‌ترین اشغال ظرفیت نیز متعلق به شرکت نورالرضا باشد.


کاهش نرخ بیکاری با بازسازی ناوگان ریلی


مدیرعامل شرکت ریلی مهتاب سیر جم نیز در این نشست با بیان اینکه این شرکت در سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر را جابجا کرده است، گفت: ضریب اشغال صندلی بسته به نوع ماه و یا فصل شناور بوده، اما در مجموع با توجه به اینکه عمده سیر مهتاب سیر جم در مناطق جنوبی و صعب‌العبور است بنابراین از ضریب اشغال مناسبی نیز برخورداریم.


محسن یاوری افزود: البته تدابیری را نیز مانند اعمال تخفیف برای مسیرهای خود در نظر گرفته‌ایم که از این دست می‌توان به اعمال تخفیف ۳۰ درصدی در مسیر تهران- مشهد پس از پیک نوروز تا پایان اردیبهشت ماه اشاره کرد.


وی با بیان اینکه عمده قطارهای ما جز مسیرهای تهران - مشهد و تهران – شیراز در مناطق جنوبی کشور تردد دارند، تصریح کرد: در حال حاضر دو دستگاه واگن رستوران بازسازی و ۱۲دستگاه از واگن‌های آلمانی شرکت به واگن‌های سه تخته تبدیل شده‌اند. همچنین ۵۰ دستگاه واگن پارسی برای بازسازی به شرکت ایریکو واگذار شده‌است.


یاوری با بیان اینکه انعقاد قراردادهای بازسازی ناوگان می‌تواند کاهش نرخ بیکاری در صنعت ریلی کشور را به همراه داشته باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر از کیفیت تولیدات داخلی رضایت داریم و عمده واگن‌های مورد استفاده ما از نوع پارس هستند. ضمن اینکه واگن‌های دریافتی از شرکت ایریکو نیز از کیفیت مناسبی برخوردارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته