دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1395 - 14:08
در جلسه شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد

فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی خسارتی جبران‌ناپذیر است/ طرح‌های شورای زنان فرهیخته به یونسکو ارائه شود

جلسه شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی روز گذشته به ریاست دکتر فاطمه طباطبائی و با حضور دکتر زهرا احمدی پور، رئیس سازمان میراث فرهنگی، دکتر سید‌طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی و حجت‌الاسلام علی عسکری معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 155684

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از ایسکانیوز، فاطمه طباطبائی، رئیس شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه گفت: «در روزهای اخیر حوادث تلخی را پشت سر گذاشتیم که بسیار تاسف برانگیز بود به ویژه فقدان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (ره) که برای کشور، انقلاب و دانشگاه آزاد اسلامی خسارتی جبران‌ناپذیر است. امیدواریم خداوند به بهترین وجه خلا وجود ایشان را برای همه ملت ایران جبران کند.»


طباطبایی به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: «این روزها یادآور رشادت‌ها و از خود‌گذشتگی‌های فرزندانمان است که ثمره آن انقلاب اسلامی بود. از خداوند می‌خواهیم تا بتوانیم راه آنها و خواسته و اهداف بلندی را که داشتند، ادامه دهیم.»


فعالیت شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی مناسب است


در ادامه این جلسه زهرا احمدی‌پور، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز گفت: «ما باید از خود سوال کنیم که چگونه می‌توانیم از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی استفاده و زنان را توانمند کنیم. متاسفانه ما مدیریت بحران را فرا نگرفته‌ایم و باید تدابیری اندیشیده شود تا کارکرد زنان در شرایط بحرانی بررسی شود.»


رئیس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: «امروز سازمان‌هایی مانند یونسکو از توانمندی‌های زنان حمایت می‌کنند. بنابراین طرح‌های جلسه شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی هم بعد از عملی‌شدن می‌تواند به یونسکو ارائه شود. سازمان میراث فرهنگی در موضوعاتی مثل اقتصاد و محیط‌زیست بسیار فعال است که در همه این موارد می‌توان نقش زنان را بررسی کرد.»


او افزود: «باید سیاست و راهبردی برای به کارگیری زنان گرفته شود. همچنین باید از کارهای مشارکتی استقبال کرد. خوشبختانه تا امروز با برگزاری کارگاه‌ها، فرهنگ‌سازی خوبی انجام شده است و فعالیت‌های شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی مناسب است.»


همچنین در این جلسه بودجه سال 96 شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی بررسی و تصویب شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته