دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1395 - 10:50
رئیس سازمان غذا و دارو:

تصمیمات حوزه دارو سیاسی نیست

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: وزارت بهداشت صرفا داروهای ثبت شده و دارای مجوز را تائید می کند و تصمیمات مربوط به ثبت دارو و مجوز آن، تصمیم کارشناسی بوده و سیاسی نیست.
کد خبر : 107562

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان غذا و دارو، رسول دیناروند تصریح کرد: اصرار برخی پزشکان به مصرف داروی گران قیمت برند آن‌هم در حالی که مشابه تولید داخل با کیفیت آن موجود است، به هیچ‌وجه مورد تائید سازمان غذا و دارو نیست.


وی تصریح کرد: روش برخی پزشکان که ضمن منع بیمار از مصرف داروهای ژنریک آنها را به مصرف داروهای برند و خارج از فهرست دارویی کشور اجبار می‌کنند، صحیح نیست و این رویه نه سودی برای کشور و نه عایدی برای بیماران دارد.


وی تاکید کرد: وزارت بهداشت صرفا داروهای ثبت شده و دارای مجوز را تائید می‌کند و هرگز نمی‌تواند پرداخت کننده هزینه اشتباه برخی پزشکان باشد.


این مقام مسئول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: مدیرکل دارو نمی‌تواند با نظر شخصی، دستور صدور یا عدم صدور یک داروی خاص را صادر کند یا نکند؛ حتی وزیر بهداشت یا رئیس سازمان غذا و دارو نیز به هیچ عنوان قادر به اخذ چنین تصمیمی نیستند.


دیناروند گفت: چنین تصمیماتی بر اساس ارزیابی‌ها، ضوابط و مراحلی انجام می‌شود که کسی نمی‌تواند در نتایج آن تاثیری بگذارد.


وی تاکید کرد: سازمان غذا و دارو جملاتی مانند اینکه «برخی داروها با برخی بیماران سازگار و با برخی دیگر ناسازگار هستند» را نمی‌پذیرد.


رئیس سازمان غذا و دارو از پزشکان خواست به داروهای ایرانی اعتماد کنند و افزود: به دنبال وضع قانونی هستیم تا ضمن ممنوعیت تجویزهای خارج از چارچوب، جلوی تجویز تعداد کمی از پزشکانی که بر رویه غلط خود اصرار دارند، گرفته شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: رسول دیناروند
ارسال نظر
هلدینگ شایسته