دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1395 - 08:55
معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد

امکان شرکت در انتخابات هیات مدیره انجمن‌های علمی به صورت حضوری و الکترونیکی

دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از امکان شرکت در انتخابات هیات مدیره انجمن‌های علمی علوم پزشکی به دو صورت حضوری و الکترونیکی در سال 95 خبر داد.
کد خبر : 106360

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت و رئیس کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی کشور گفت: «از سال گذشته رویکرد جدیدی در حوزه آموزش علوم پزشکی ایجاد شده است و برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش که در راستای ارتقای پاسخگویی به نیازهای نظام سلامت کشور تدوین شده بود، در کشور در دست اجرا است.»


لاریجانی گفت: «برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی ماهیتی فراگیر دارد. اجرای این برنامه‌ها نیازمند عزمی ملی است و لازم است همه نهادها اعم از دولتی و غیردولتی در این امر مشارکت کنند.»


معاون آموزشی وزارت بهداشت، انجمن­‌های علمی گروه پزشکی را نهادهای دانش‌محور و غیردولتی دانست و گفت: «این نهادها می‌توانند نقشی کلیدی در توسعه آموزش علوم پزشکی داشته باشند. بر همین مبنا در تدوین برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی از جمله محورهایی که مورد توجه قرار گرفته است، تعامل سازنده وزارت بهداشت با این انجمن­‌ها و بهره‌برداری از ظرفیت‌های بالقوه موجود در اعتلای آموزش عالی سلامت کشور است. امیدواریم بتوانیم زمینه نقش‌آفرینی انجمن‌های علمی گروه پزشکی کشور را در زمینه‌های مختلف مرتبط با حوزه سلامت ایجاد کنیم.»


رئیس کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی کشور، ارتقای انجمن‌های علوم پزشکی را یکی از زمینه‌های تحول در آموزش علوم پزشکی دانست و افزود: «از جمله مواردی که باید در ارتقای داخلی انجمن‌ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، ارتقای کیفی انتخابات هیات مدیره این انجمن‌ها و مشارکت وسیع‌تر اعضا در انتخابات هیات مدیره انجمن‌ها است.»


لاریجانی گفت: «بی‌شک انتخاب افراد شایسته در مقام هیات مدیره انجمن‌های علمی می‌تواند نقش به‌سزایی در ارتقای کیفی فعالیت انجمن‌ها و ایفای نقش موثر انجمن‌ها در نظام سلامت کشور داشته باشد.»


او بر لزوم ساماندهی فرایند برگزاری انتخابات انجمن‌های علمی گروه پزشکی تاکید کرد و گفت: «از آغاز اجرای برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی اقداماتی در این راستا صورت گرفته است. از جمله این اقدامات راه‌اندازی سامانه جامع انجمن‌های علمی گروه پزشکی است که یکی از اهداف آن، کمک به برگزاری بهتر انتخابات هیات مدیره انجمن‌های علمی است. با راه‌اندازی این سامانه افراد می‌توانند به دو صورت حضوری و الکترونیکی در انتخابات سال جاری انجمن‌های علمی گروه پزشکی شرکت کنند.»


او افزود: «حرکت آینده ما به طرف الکترونیکی‌شدن وسیع‌تر انتخابات هیات مدیره انجمن‌های علمی گروه پزشکی کشور است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته