دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ده نکته خواندنی از یورو 2016

پانزدهمین دوره رقابت‌های یورو در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک شده‌است که طی برگزاری آن تا قبل از آغاز مرحله یک هشتم نهایی رکورد‌هایی در آن به ثبت رسیده‌است.
کد خبر : 98005

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، در یورو 2016 بعضی رکوردها شکسته شد. در زیر به 10 رکوردی که در این رقابت‌ها شکسته شد اماممکن است نشنیده باشید اشاره می‌کنیم.


1-پیتر چک در طول تاریخ مسابقات یورو با دریافت 21 گل توانست رکورد پیتر اشمایکل را که 20 گل خورده در کارنامه خود داشت را به نام خود ثبت کند. درواقع این بازیکن رکورد بیشترین گل خورده در میان دروازه‌بانان طول تاریخ مسابقات یورو را از آن خود کرده است.



2- تیم آلمان در بازی مقابل ایرلند شمالی توانست با ثبت 79 درصد مالکیت توپ در این بازی، توانست بیشترین درصد مالکیت توپ در یک بازی در مرحله نهایی مسابقات جام ملت‌های اروپا را از سال 1980 به نام خود ثبت کند.



3- اوکراین اولین تیم در طول تاریخ مسابقات یورو شناخته شد که 5 بازی متوالی بدون کسب حتی یک امتیاز را در کارنامه خود ثبت کرد.



4-امره مور جوان‌ترین بازیکنی بود که در یورو 2016 توانست با پاس گل نام خود را به‌عنوان جوان‌ترین بازیکنی که موفق به دادن پاس گل شده است ثبت نماید.



5- پس از باخت مقابل بارسلونا در جام قهرمانان، شکست آلوارو موراتا به همراه اسپانیا در برابر کرواسی دومین شکستش در مسابقات حرفه‌ای بوده است که او موفق به گل زنی شده است ولی نتیجه بازی به ضرر تیم پایان‌یافته است.



6- ایسلند در بازی مقابل پرتغال با تصاحب توپ 27/8 درصدی در طول بازی و بدون اینکه بازی را به تیم حریف واگذار کند، توانست رکورد کمترین تصاحب توپ در یک بازی و بازنده نبودن در آن بازی را از سال 1980 در اختیار بگیرد.



7-زولتان گرا در جدول مسن‌ترین گل زنان تاریخ مسابقات مرحله نهایی جام ملت‌های اروپا توانست با سن 37 سال و 61 روز پس از ایویاک واستیک با 38 سال و 256 روز (اتریش - لهستان ژوئن 2008) رتبه دوم مسن‌ترین بازیکن گل زن تاریخ مسابقات یورو را به نام خود ثبت کند.



8-گرت بیل پس از توماس هاسلر که توانست در یک بازی جم قهرمانی اروپا به سال 1992 با دو ضربه ایستگاهی دروازه حریف را بگشاید. گرت بیل با این رکورد پس از توماس هاسلر دومین بازیکنی است که توانسته است در یک بازی دو بار دروازه حریف را با ضربه ایستگاهی باز کند.



9- باخت اسپانیا مقابل کرواسی اولین باخت این تیم در تاریخ مسابقات یورو بوده است که در آن در ابتدا پیش بود و در انتها بازی را واگذار کرد.



10- بلژیک برای به ثمر نشاندن گل دومش در مقابل تیم ایرلند 28 بار توپ را به یکدیگر پاس دادند که این بیشترین تعداد پاس ردوبدل شده برای رسیدن به گل از سال 1980 بوده است.





انتهای پیام/

برچسب ها: چک یورو فوتبال
ارسال نظر
هلدینگ شایسته