دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مجری طرح زیتون اعلام کرد

تشکیل کنسرسیوم زیتون با هدف حضور پایدار در بازار و جلوگیری از قاچاق

مجری طرح زیتون کشور هدف‌های تشکیل کنسرسیوم زیتون را حضور پایدار در بازارهای داخلی و خارجی، جلوگیری از قاچاق، رقابت صحیح با واردات و حذف واسطه ها اعلام کرد.
کد خبر : 97553

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمد رمضانی ملک رودی اعلام کرد: کنسرسیوم زیتون با مشارکت تشکل ها و با هدف حضور پایدار برندهای معتبر داخلی این محصول در بازار ایران و سایر کشورها بزودی تشکیل می شود.


وی افزود: با پیشنهاد دفتر زیتون برای تشکیل کنسرسیوم زیتون تاکنون 15 شرکت فرآوری کننده این محصول که دارای برندهای شناخته شده هستند، برای عضویت اعلام آمادگی کرده اند.


مشاور معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در دو دهه گذشته برندهای خوبی در زمینه فرآوری زیتون ایجاد شده اما به علت کوچک بودن سرمایه و عملکرد جزیره ای، هنوز نتوانسته اند با برندهای خارجی رقابت کنند و در بازار داخل و خارجی حضور دایم داشته باشند.
رمضانی ملک رودی اضافه کرد: با تشکیل کنسرسیوم، شرکت های معتبر فرآوری کننده زیتون می توانند با یکدیگر متحد شوند و به طور مشترک در بازار این محصول فعالیت کنند.


وی افزود: اکنون 80 درصد صادرات و تجارت محصولات کشاورزی در قالب تشکل ها و اتحادیه ها صورت می گیرد و تشکیل کنسرسیوم زیتون به توسعه صادرات این محصول کمک می کند.


مشاور معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی جلوگیری از قاچاق روغن زیتون، رقابت صحیح با واردات و کوتاه شدن دست واسطه ها را از دیگر مزیت های تشکیل کنسرسیوم زیتون دانست.


وی افزود: ایجاد کنسرسیوم زیتون موجب می شود هزینه های پس از تولید کاهش یابد و محصولات به طور مستقیم و با کیفیت بالاتر به دست مصرف کنندگان برسد.


گفتنی است، پارسال نزدیک 100 هزار تن زیتون از باغ های بارور کشور تولید شد و سرانه مصرف روغن زیتون کشور از 20 گرم به 130 گرم در سال رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته