دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیشرفت ۸۲ درصدی حفاری میدان مشترک یاران جنوبی

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از پیشرفت ۸۲ درصدی پروژه حفاری میدان نفتی مشترک یاران جنوبی خبر داد. 
کد خبر : 96639

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا،‌ محمدرضا تاکایدی در این باره گفت: شرکت ملی حفاری ایران، حفاری ۲۰ حلقه چاه در این میدان را در تعهد دارد.


وی از اتمام عملیات حفاری ۱۳ حلقه چاه میدان یاران جنوبی (۲ حلقه از این تعداد چاه ارزیابی است) با استفاده از ناوگان عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران خبر داد و گفت: با دریافت رشته های تکمیلی، این چاه ها تکمیل و به کارفرما تحویل می شود.


تاکایدی متراژ حفاری های انجام شده در میدان نفتی یاران جنوبی را ۵۲ هزار و ۱۲۸ متر اعلام کرد و گفت: هم اکنون در مرحله پایانی حفاری یک حلقه چاه ارزیابی در بخش جنوبی میدان با استفاده از دستگاه ۲۸ فتح هستیم.


میدان نفتی یاران یکی از میدان های مشترک ایران با عراق در منطقه غرب کارون است که بر اساس برآورده های اولیه دارای یک میلیارد و ١٠٠ میلیون بشکه ذخیره نفت خام است. توسعه این میدان با استفاده از توان فنی و منابع مالی داخلی اجرا می شود.


شرکت ملی حفاری ایران نیز یکی از شرکت های حفاری فعال کشور است که با به‌کارگیری ۷۵ دستگاه حفاری، عملیات حفاری و خدمات فنی تخصصی این صنعت را در بخش وسیعی از مناطق خشکی و دریایی کشور به شرکت‌های نفتی ارائه می دهد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته