دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 فروردين 1394 - 23:26
سانحه‌‌ای دیگر برای تانکرهای حامل مواد شیمیایی خطرناک

نشط 26 هزار لیتر مازوت در رودخانه‌ای در لرستان

محموله 26 هزار لیتری مازوت یک دستگاه تانکر سوخت دیگر به خاطر سانحه رانندگی در یکی از رودخانه‌های استان لرستان تخلیه و باعث آلودگی شدید آن شد.
کد خبر : 9660

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، این اتفاق ساعاتی پیش از سال تحویل روی داده است اما متاسفانه اطلاع‌رسانی نیز در این باره انجام نشد.


این تانکر از اراک به سمت خوزستان در حرکت بود که در محور پلدختر - خرم آباد نزدیکی روستای «ملاوی» واژگون شد. بر اثر این واژگونی محموله این تریلر به درون رودخانه «کشکان» پلدختر نشت کرد که موجب آلودگی رودخانه و به خطر افتادن حیات آبزیان شده است.


مسیرهای کوهستانی استان لرستان محل انتقال محموله‌های سوختی با تانکر و قطار به استان خوزستان و کشور عراق است و هر ساله ده‌ها حادثه برای این محموله‌ها روی می‌دهد که سالانه میلیون‌ها لیتر مواد شیمیایی خطرناک را وارد خاک و آب استان لرستان می‌کند.


راننده‌های تانکرهای ایرانی و عراقی با پیچ و خم‌های جاده‌های لرستان آشنایی کافی ندارند و بارندگی هم مزید بر علت می‌شود تا امکان وقوع حوادث جاده‌ای بیشتر شود. اتفاقا در زمان بارندگی نیز آلودگی‌های نشط کرده از این حوادث با سرعت بیشتری وارد محیط زیست شده و کنترل این آلودگی‌ها غیرممکن می‌شود.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته