۲۳/ اسفند /۱۴۰۳

میزان پست‌های خالی معلمی در انگلستان به بالاترین حد تاریخی رسید

میزان پست‌های خالی معلمی در انگلستان به بالاترین حد تاریخی رسید
بر اساس گزارشی جدید، معلمان در انگلستان به دلیل رفتار چالش‌برانگیز دانش‌آموزان، دستمزدهای ثابت و شرایط کاری غیرمنعطف، در حال ترک کلاس‌های درس هستند و این امر باعث شده نرخ پست‌های خالی معلمی به بالاترین سطح ثبت‌شده در تاریخ برسد.  

به گزارش خبرگزاری آنا، بنیاد ملی پژوهش‌های آموزشی (NFER)، هشدار می‌دهد که بررسی هزینه‌های دولتی انگلستان این ماه، «آخرین فرصت» برای تحقق وعده دولت مبنی بر استخدام ۶۵۰۰ معلم جدید در مدارس دولتی است، چرا که معلمان جوان پس از همه‌گیری کووید-۱۹ به طور فزاینده‌ای از این حرفه خارج می‌شوند و تعداد کمتری از فارغ‌التحصیلان جذب دوره‌های تربیت معلم می‌گردند.  

بر اساس داده‌های بنیاد ملی پژوهش‌های آموزشی (NFER)، سال گذشته بیش از ۶ پست معلمی در هر ۱۰۰۰ پست خالی باقی ماند. این رقم دو برابر نرخ پست‌های خالی پیش از همه‌گیری کووید در سال ۲۰۲۰ و شش برابر بیشتر از اولین آمار ثبت‌شده توسط NFER در سال ۲۰۱۰ است.  

جک وورث، کارشناس نیروی کار آموزشی در NFER و یکی از نویسندگان این گزارش، گفت: «جذب و حفظ معلمان در انگلستان همچنان در وضعیت خطرناکی قرار دارد و این امر کیفیت آموزش را به شدت تهدید می‌کند. زمان اقدامات نیمه‌کاره به پایان رسیده است. افزایش حقوقِ کاملاً تأمین‌شده که درآمد معلمان را رقابتی‌تر کند، برای حفظ معلمان موجود و جذب نیروهای جدید ضروری است.»  

به گفته NFER، رفتار دانش‌آموزان پس از همه‌گیری کووید به یکی از «عوامل اصلی افزایش حجم کار معلمان» تبدیل شده و احتمالاً با مسائلی مانند سلامت روان دانش‌آموزان و چالش‌های حمایت از کودکان با نیازهای آموزشی ویژه مرتبط است. این گزارش افزود: «درک معلمان و مدیران مدارس از رفتار دانش‌آموزان در مدرسه از سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ به طور قابل توجهی بدتر شده، در حالی که سهم معلمانی که می‌گویند زمان زیادی را صرف پاسخ به حوادث رفتاری دانش‌آموزان می‌کنند، به شدت افزایش یافته است.»  

این بنیاد از دولت خواست تا «رویکرد جدیدی برای حمایت از مدارس در بهبود رفتار دانش‌آموزان» توسعه دهد و با تقویت خدمات حمایتی و تأمین بودجه بیشتر در بررسی هزینه‌ها، گام‌های مؤثری برای حفظ معلمان بردارد.  

گوشتیران
قالیشویی ادیب

پاتریک روچ، دبیرکل اتحادیه معلمان NASUWT، اظهار داشت: «این گزارش بر درخواست ما برای تدوین یک برنامه ملی نیروی کار تأکید می‌کند تا با بهبود دستمزدها، کاهش حجم کار، مدیریت رفتار دانش‌آموزان و سایر شرایط کاری، عوامل بازدارنده ورود فارغ‌التحصیلان به حرفه معلمی و خروج معلمان فعلی را برطرف کند.»  

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش انگلیس (DfE) در پاسخ گفت: «جذب و حفظ معلمان برجسته برای بهبود فرصت‌های زندگی کودکان حیاتی است. ما متعهد به بازتعریف رابطه با جامعه آموزشی و همکاری با آنان برای احیای جایگاه معلمی به عنوان یک حرفه جذاب و تخصصی هستیم. به عنوان بخشی از برنامه تغییر، سال آینده ۲۳۳ میلیون پوند برای جذب معلمان متخصص در دروسی مانند ریاضی، فیزیک، شیمی و علوم رایانه اختصاص داده شده است. علاوه بر افزایش ۵.۵ درصدی حقوق سال گذشته، اقداماتی برای بهبود رفاه معلمان و کاهش فشار کاری، از جمله تشویق مدارس به انعطاف‌پذیری بیشتر در شیوه‌های کاری، در دست اجراست.»  

بر اساس گزارش NFER، مدارس برای جبران کمبود معلم، به افزایش تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌ها و استخدام معلمان غیرمتخصص یا فاقد صلاحیت در دروسی مانند فیزیک روی آورده‌اند.  

شکست مکرر وزارت آموزش و پرورش در جذب معلمان تربیت‌دیده نیز این بحران را تشدید کرده است. اگرچه افزایش ۵.۵ درصدی حقوق در سال گذشته، درآمد معلمان را به سطح سال ۲۰۱۰ (با تعدیل تورم) بازگرداند، اما پیشنهاد افزایش ۲.۸ درصدی برای سال ۲۰۲۵-۲۰۲۶ «فرصتی از دست رفته برای پیشرفت بیشتر» در جذب معلمان ارزیابی شده است.  

از دیگر دلایل خروج معلمان، ناتوانی سیستم آموزشی در تطبیق با الگوهای کاری ترکیبی و منعطفی است که پس از همه‌گیری در سایر بخش‌های بازار کار فارغ‌التحصیلان رواج یافته است. با این حال، NFER تأکید کرد که مدیران مدارس می‌توانند با اقداماتی مانند گسترش فرصت‌های کار پاره‌وقت و اجازه به معلمان برای استفاده از زمان برنامه‌ریزی و آماده‌سازی دروس در خانه، به حفظ معلمان کمک کنند.  

انتهای پیام/