کاهش فشار کاری معلمان با ابزارهای هوش مصنوعی

به گزارش خبرگزاری آنا، وزارت آموزش و پرورش بریتانیا اعلام کرد که مدلهای هوش مصنوعی دسترسی ویژه به بانک منابع وزارت آموزش و پرورش بریتانیا (DfE) خواهند داشت.
استفان مورگان، وزیر آموزش و پرورش بریتانیا این اقدام را گامی بزرگ به سوی هوش مصنوعی در کلاس درس خواند و اعلام کرد دولت بریتانیا ۳ میلیون پوند برای ایجاد "بانک محتوای" حاوی ارزیابیهای رسمی، راهنماییهای درسی و مواد آموزشی هزینه خواهد کرد.
اگرچه بسیاری از معلمان اذعان دارند که از هوش مصنوعی برای کمک به خود استفاده میکنند، ابزارهای فعلی هوش مصنوعی بر اساس موادی که به طور خاص برای استفاده در کلاسهای درس انگلستان طراحی یا تأیید شدهاند، آموزش ندیدهاند.
به گفته وزارت علوم، نوآوری و فناوری (DSIT)، بانک محتوای جدید به توسعهدهندگان امکان میدهد مدلهای هوش مصنوعی خود را برای تولید «محتوای دقیق و با کیفیت بالا» مانند کتابهای کار و طرح درس آموزش دهند.
علاوه بر این، ۱ میلیون پوند در قالب یک رقابت به توسعهدهندگان برای ارائه بهترین ایدهها در استفاده از پایگاه داده وزارت آموزش جهت کاهش بار کاری معلمان اهدا خواهد شد. هر برنده یک ابزار هوش مصنوعی برای کمک به معلمان در ارائه بازخورد و تصحیح تکالیف تا پایان مارس ۲۰۲۵ طراحی خواهد کرد.
مورگان در یک کنفرانس بینالمللی آموزش در کره جنوبی گفت این ابتکار، اولین مخزن مورد تأیید دولت برای مواد آموزشی با کیفیت بالا است که برای توسعه هوش مصنوعی بهینه شده است.
مورگان اظهار داشت: هوش مصنوعی، زمانی که ایمن و قابل اعتماد ساخته شود، فرصتی هیجانانگیز برای کمک به مدیران مدارس و معلمان ما در زندگی کلاسی ارائه میدهد.
وی افزود: این سرمایهگذاری به ما امکان میدهد تا به طور ایمن از قدرت فناوری برای خدمت به معلمان سختکوش خود بهرهمند شویم، فشارهای کاری را که میدانیم این حرفه با آن مواجه است، کاهش دهیم و زمان را آزاد کنیم تا آنها بتوانند بر آموزش حضوری تمرکز کنند.
یک گزارش تحقیقاتی که توسط وزارت آموزش منتشر شد، نشان داد که استفاده از محتوای هدفمند برای آموزش یک مدل هوش مصنوعی میتواند دقت آن را از ۶۷ درصد به ۹۲ درصد افزایش دهد.
پپه دییاسیو، دبیر کل انجمن مدیران مدارس و کالجها، گفت هوش مصنوعی در صورت رفع نگرانیها در مورد قابلیت اطمینان آن، پتانسیل کاهش بار «سنگین» معلمان را دارد.
دییاسیو تصریح کرد: «با این حال، مهم است که توجه داشته باشیم هوش مصنوعی یک ابزار است و نمیتواند جایگزین تخصص انسانی و تعامل با دانشآموزان شود که فقط توسط کارکنان آموزشی متخصص و حرفهای ما قابل ارائه است.»
وی افزود: مشکل فوری این است که ما به دلیل فرسایش حقوق و شرایط توسط دولت قبلی در طول یک دهه و نیم گذشته، برای استخدام و حفظ معلمان کافی با مشکل مواجه هستیم. این مسئلهای است که نیاز به توجه فوری دارد.
کریس گودال، معلم و رئیس یک مرکز آموزش دیجیتال گفت از نوامبر ۲۰۲۲ از هوش مصنوعی برای ایجاد مواد کلاسی استفاده می شود و اکنون معلمان می توانند به کمک آن دروس را بهبود بخشند و از حجم کارهای اداری بکاهند.
گودال اظهار داشت: من از هوش مصنوعی برای تولید سریع فعالیتهای ساختاریافته، تطبیق مواد برای دانشآموزان با نیازهای ویژه آموزشی و ایجاد دروس جذابتر و قابل دسترس برای همه استفاده کردهام. زمان صرفهجویی شده به کارکنان مدرسه امکان میدهد تا بر آنچه مهمتر است، یعنی تعامل با دانشآموزان و ارائه بازخورد و پشتیبانی فردی، تمرکز کنند.
یک مطالعه در مورد نگرشها نسبت به هوش مصنوعی در آموزش که توسط واحد پذیرش فناوری مسئولانه وزارت آموزش و DSIT منتشر شد، نشان داد که اکثر والدین از استفاده معلمان از هوش مصنوعی برای پشتیبانی از کارشان حمایت میکنند، اما در مورد تعامل مستقیم دانشآموزان با آن تردید بیشتری دارند. این مطالعه خاطرنشان کرد که شرکتکنندگان نگران از دست دادن مهارتهای کلیدی اجتماعی و فنی و کاهش زمان تماس انسانی هستند که منجر به پیامدهای ناخواسته منفی میشود.
انتهای پیام/