«طرح حامی» پیشخوانی برای تسریع و تسهیل درخواست دانشجویان

به گزارش خبرنگار آنا، علیرضا منظریتوکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در کارگاه آموزشی ویژه کارشناسان طرح حامی دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی در این استان اظهار کرد: این طرح با حضور حجتالاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه مراسم افتتاحیه چهارمین دوره جشنواره امامت و مهدویت در مشهد مقدس رونمایی شد که در آن دانشجویان بهواسطه این طرح میتوانند در فضای ایمیل پایه نامهنگاریهای خود را بهصورت مجازی انجام دهند و نیازی به حضور در دانشگاه ندارند.
وی افزود: دانشجویان در این سامانه درخواست خود را به شخصی با عنوان حامی ارسال میکنند که وی مسئولیت پیگیری امور دانشجویان از بخشهای مختلف دانشگاه را خواهد داشت در نتیجه علاوه بر صرفهجویی در زمان و انرژی گام بزرگی نیز در شفافسازی برداشته خواهد شد.
نحوه کارکرد طرح حامی
مدیر مسابقات باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی نیز با اشاره به مشکلات بوروکراسی اداری گفت: طرح حامی با حمایت و تأکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بهمنظور تسهیل در فرآیندهای پیش روی دانشجویان کلید خورد و با سرعت و جدیت در همه استانهای کشور در حال اجراست.
بهبد قلمکاری نحوه کارکرد طرح حامی را ایمیل پایه عنوان کرده و ادامه داد: بر اساس این طرح دانشجویان در فضای ایمیل پایه، نامهنگاریهای اداری را بهصورت مجازی انجام میدهند. در دو سال گذشته دانشگاه موفق شده برای همه دانشجویان و استادان ایمیل ایجاد کرده و سازوکار نامهنگاری رسمی را در این بستر فراهم کند.
وی اضافه کرد: در این سامانه دانشجویان درخواست خود را به شخصی ایمیل میکنند که «حامی» نامیده میشود؛ حامی درخواست را بهصورت مستقیم به کارمند یا مسئولی ارجاع میدهد که وظیفه رسیدگی به درخواست دانشجو را دارد به این ترتیب نه تنها نیاز به مراجعه حضوری دانشجو نیست؛ بلکه کارمندان نیز به دلیل برخط بودن سامانه میتوانند بسیاری از کارها را بدون حضور در محیط کار به سرانجام برسانند.
مدیر مسابقات باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در این طرح هر فرد حامی حداکثر امکان پشتیبانی از ۶۰۰ دانشجو را دارد، عنوان کرد: برای کاهش مشکلات احتمالی، قرار است تنها مواردی در طرح حامی پیگیری شوند که سامانه دیگری برای آن وجود ندارد. بهعنوان نمونه درخواست نقلوانتقال و مهمانی کماکان توسط سامانه «منادا» صورت میگیرد و سامانه منادا از دسترس خارج نمیشود.
انتهای پیام/