دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 تير 1395 - 11:03
میرزاده خبر داد

اختصاص 200 میلیارد تومان بودجه کاری و عمرانی به ورزش دانشگاه آزاد اسلامی در سال 95

دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از اختصاص 200 میلیارد تومان بودجه کاری و عمرانی برای امر ورزش در سال 95 خبر داد.
کد خبر : 96006

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «یکی از موفق‌ترین فعالیت‌های این دانشگاه فعالیت‌های عمرانی است که در سه سال گذشته یک‌میلیون و 900هزار مترمربعِ فضاها تکمیل شده است و حدود 700هزار مترمربع دیگر هم در دست اقدام داریم.»


او گفت: «خانواده 1.7 میلیون نفری دانشگاه آزاد اسلامی به ورزش علاقه‌مند هستند. در مجموعه کشور نزدیک به 63هزار مترمربع پروژه ورزشی داریم که درکنار توسعه علمی و پژوهشی نشان از توجه دانشگاه به ورزش دارد.»


میرزاده افزود: «دیروز یکی از پروژه‌های دانشگاه تهران مرکزی به نام شهدای مدافع حرم "شهیدان صدرزاده و باغبانی" افتتاح شد. در این مجموعه برای خدمات ورزشی به دانشجویان تهران مرکز "در رشته ورزش تا مقطع دکتری" آموزش می‌دهیم. این مجموعه 2هزار مترمربعی مصداق خوبی از اقتصاد مقاومتی است، چرا که به جای صرف هزینه‌های بالا برای ساخت فضایی جدید، فضاهای قبل را با هزینه کم و در مدت زمان چهار تا پنج ماه به تجهیزات روز و مدرن مجهز و آماده بهره‌برداری کردند.»


او گفت: «باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی با تصویب هیات امنای مرکزی تشکیل شده است که سال گذشته شعبه مرکزی آن در تهران افتتاح شد و امیدواریم شعبات استان‌ها هم به زودی افتتاح شوند.»


میرزاده سرمایه‌گذاری ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی را روی بحث آموزش و فراخوان جمعیت عظیم دانشجویان تاثیرگذار دانست و گفت: «نزدیک به 240هزار دانشجو در مجموعه ورزشی این دانشگاه به غیر از بحث آموزش، ورزش می‌کنند. بنابراین برنامه داریم تا پایان برنامه پنج ساله دانشگاه حدود 200هزار نفر دیگر را به این مجموعه اضافه کنیم.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد حدود 200 میلیارد تومان بودجه کاری و عمرانی برای امر ورزش در سال 95 اختصاص یافته است. او افزود: «در دانشگاه آزاد اسلامی 20 رشته ورزشی در لیگ برتر داریم که در 12 رشته مقام اول و شش رشته مقام دوم کسب شده است؛ همچنین تعداد زیادی از ورزشکاران تیم قهرمان والیبال و کشتی آزاد ایران از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بودند که در نظر داریم به زودی از آن‌ها تقدیر و تجلیل کنیم.»


او همچنین درباره طرح تجمیع واحدهای دانشگاهی در تهران گفت: «در این زمینه کار واحد تهران شمال به خوبی پیش می‌رود، واحد تهران جنوب طرح‌ها را تهیه و طراحی کرده است، واحد تهران غرب متاسفانه هنوز مقداری مشکل دارد اما در مجموع تهران پزشکی، تهران دندانپزشکی و تهران دارویی زمین‌هایی را فراهم کرده‌اند و نقشه‌هایشان طراحی شده است و امیدواریم کارهای آن‌ها هم به زودی آغاز شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته