دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1403 - 13:55
برگزاری دومین رویداد صدرا در دانشگاه آزاد کرج؛

کلانتری: دانشگاه حل مسئله نیازمند ارتباط با دستگاه‌های اجرایی است

کلانتری: دانشگاه حل مسئله نیازمند ارتباط با دستگاه‌های اجرایی است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: دانشگاه زمانی سازمان حل مسئله است که بتواند با دستگاه‌های اجرایی ارتباط برقرار کرده و مشکلات استان یا مشکلات بومی که در آن قرار گرفته را برطرف کند.
کد خبر : 941977

به گزارش خبرنگار آنا، همزمان با بزرگداشت هفته هوش مصنوعی، دومین رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه و راه اشتغال) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به‌منظور ارتباط دانشجویان با صنعت، ارتباط با بازار کار، معرفی فرصت‌های شغلی به دانشجویان جویای کار و کشف استعداد‌ها با مشارکت و همکاری شرکت دیجی کالا با حضور مسئولان، استادان، کارکنان و جمع کثیری از دانشجویان در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در این رویداد اظهار کرد: علم و تخصص دانشگاه، می‌تواند به ارتقای صنعت کمک کند، دانشگاه زمانی به‌عنوان سازمان حل مسئله است که فعال، پویا و خلاق باشد، بتواند با دستگاه‌های اجرایی ارتباط برقرار کرده و مشکلات استان یا بومی که در آن قرار گرفته را برطرف کند.

وی افزود: یکی از راه‌های مناسبی که در سند تحول و تعالی دانشگاه پیش‌بینی‌شده، رویداد صدرا است که زمینه ارتباط با صنعت، اقتصاد و کسب‌وکار را فراهم می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج عنوان کرد: «صدرا» به معنای صنعت، دانشگاه و راه اشتغال بوده و هدف از برگزاری رویداد صدرا، مهارت افزایی، ارتباط و تعامل صنعت با دانشگاه، اتصال حلقه آموزش، کارآفرینی و اشتغال، معرفی فارغ‌التحصیلان و دانشجویان به دستگاه‌های اقتصادی، صنعتی و استفاده از خبرگان صنعتی در دانشگاه آزاد اسلامی است.

کلانتری گفت: نخستین رویداد صدرا در اردیبهشت‌ماه سال جاری با همکاری استانداری البرز، اداره کل صمت، اداره کل کار و رفاه اجتماعی، اداره کل فنی و حرفه‌ای استان، مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی استان و ۳۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.

دانشگاه حل مسئله نیازمند ارتباط با دستگاه‌های اجرایی است

وی اضافه کرد: در این رویداد ۳۵ مدیر منابع انسانی از شرکت‌های بزرگی حضور داشته و نیاز‌های خود را به دانشجویان اعلام کردند؛ برگزاری این رویداد نشان داد که استقبال برای کاریابی پرشمار بوده؛ بنابراین تصمیم به برگزاری رویداد‌های تخصصی گرفتیم. بلاشک در دانشگاهی که ۵۲ هزار دانشجو وجود دارد و روزانه ۲۰ هزار دانشجو در آن حضور فعال دارند، برگزاری رویداد‌های تخصصی موفق‌تر است و امروز این رویداد با همکاری شرکت دیجی کالا برگزار شد و قطعاً در نشست تخصصی دیگری این رویداد با همکاری شرکت‌های زر، ماموت و شرکت‌های حوزه کشاورزی و پزشکی برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز بیان کرد: شرکت دیجی کالا بزرگ‌ترین شرکت فروش آنلاین کشور است و نقش مهمی در اقتصاد دیجیتال دارد و کمک شایانی به کسب‌وکار‌های کوچک در فضای مجازی داشته است؛ البته در فضای باز دانشگاه، زمینه حضور شرکت‌های کوچک، برای برگزاری این‌گونه رویداد‌ها فراهم است.

دانشگاه حل مسئله نیازمند ارتباط با دستگاه‌های اجرایی است

به گزارش آنا، در حاشیه این رویداد تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه تقویت و توسعه همکاری‌های فی‌مابین با هدف دسترسی و به‌کارگیری دانش و فناوری روزآمد در اجرای طرح‌های پژوهشی، مطالعاتی، توسعه‌ای، کاربردی، مشاوره‌ای، آموزشی، مهارتی، بازاریابی و فروش در موضوعات مرتبط با شرکت دیجی کالا و دانشگاه به‌منظور دستیابی به دانش مربوط و فناوری‌های مورد نیاز شرکت و حضور حداکثری دانشجویان و پژوهشگران دانشگاهی برای کسب مهارت‌های ویژه شغلی و تحقیقاتی منعقد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب