دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ربات‌هایی که عدم حضور دانش آموزان در کلاس را جبران می‌کنند

ربات‌هایی که عدم حضور دانش آموزان در کلاس را جبران می‌کنند
یک کارشناس سابق حوزه کودکان در بریتانیا به تازگی اظهار کرده است ربات‌ها می‌توانند در صورت غیبت دانش‌آموزان، به جای آنها در کلاس درس حضور یابند.
کد خبر : 937993

به گزارش خبرگزاری آنا، در یک پروژه آزمایشی، ربات‌ها به افزایش حضور دانش‌آموزان تا ۲۱ درصد و افزایش ساعات مشارکت آنها در آموزش تا ۴۲ درصد کمک کردند. 
به گفته یک کارشناس سابق حوزه کودکان، ربات‌ها می‌توانند در صندلی دانش‌آموزان غایب قرار بگیرند و از این طریق به آنها امکان می‌دهند که از فضای امن خود به درس‌ها دسترسی پیدا کنند.

«آن لانگفیلد»، مدیر اجرایی مرکز زندگی جوانان، در گزارش جدیدی گفته است که توسعه محیطی فراگیرتر در مدارس می‌تواند به مقابله با بحران حضور کمک کند.

در این گزارش، استفاده احتمالی از ربات‌های حضور از راه دور AV۱ به‌عنوان یک راهبرد مطرح شده است.وی همچنین هشدار داد که تهدید والدین به جریمه‌های تنبیهی در مواقعی که فرزندشان در مدرسه غیبت می‌کند، به کاهش غیبت‌ها منجر نشده است.

در گزارشی از سوی اندیشکده مرکز زندگی جوانان بیان شده که مدیران مدارس دریافته‌اند راهبرد‌هایی که برای مقابله با غیبت دانش‌آموزان پیش از پاندمی کرونا به‌کار می‌رفت، دیگر تأثیرگذاری لازم را ندارد.

این گزارش همچنین اشاره می‌کند که داده‌های اولیه از یک پروژه آزمایشی در ویِرال، مرزی‌ساید نشان می‌دهد که ربات‌ها می‌توانند به حل مسائل مشارکت و حضور کمک کنند.

در این گزارش، ربات‌های حضور از راه دور AV۱ که توسط شرکت No Isolation ساخته شده‌اند، به‌عنوان یکی از برنامه‌های جایگزین معرفی شده‌اند که می‌تواند کمک‌کننده باشد. 
این ربات‌ها در صندلی دانش‌آموز غایب در کلاس می‌نشینند و به او این امکان را می‌دهند که از یک فضای امن، مثلا در خانه یا اتاق، به‌صورت زنده به درس‌ها دسترسی داشته باشد.

به همین دلیل، این ربات‌ها به افزایش حضور دانش‌آموزان تا ۲۱ درصد و افزایش ساعات مشارکت آنها در یادگیری تا ۴۲ درصد کمک کرده‌اند.

خانم لانگفیلد، کارشناس سابق کودکان در انگلستان، افزود: دلایلی که باعث می‌شود کودکان به مدرسه نروند معمولا پیچیده است و راه‌حل جادویی وجود ندارد.

ربات‌هایی که عدم حضور دانش آموزان در کلاس را جبران می‌کنند

وی افزود: با این حال، روش یکسان و اغلب تنبیهی که دولت‌های قبلی برای مقابله با غیبت‌ها به‌کار گرفته‌اند، باید کنار گذاشته شود. به‌سادگی، تهدید والدین به جریمه برای بسیاری از خانواده‌ها کارساز نیست و نرخ غیبت‌های شدید را کاهش نداده است.

به‌عنوان بخشی از طرح دولتی برای افزایش حضور در مدرسه پس از کرونا، جریمه‌های والدینی که فرزندانشان را بدون اجازه از مدرسه بیرون می‌برند، امسال افزایش یافته است.

جریمه‌های غیبت از ۶۰ پوند به ۸۰ پوند افزایش یافته و والدینی که در سه سال دومین جریمه را برای یک فرزند دریافت کنند، به‌صورت خودکار ۱۶۰ پوند جریمه خواهند شد. سایر اقدامات، مانند پیگرد قانونی، نیز در صورتی که والدین بیش از دو جریمه برای هر کودک در یک دوره سه‌ساله دریافت کنند، در نظر گرفته خواهد شد.

افرادی که تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند، ممکن است با جریمه‌ای تا سقف ۲۵۰۰ پوند مواجه شوند. در همین حال، آمار منتشر شده هفته گذشته نشان داد که تعداد دانش‌آموزانی که در انگلستان حداقل نیمی از درس‌های ممکن را از دست داده‌اند، همچنان رو به افزایش است.

بر اساس داده‌های وزارت آموزش بریتانیا، حدود ۱۵۸ هزار دانش‌آموز در طول دوره‌های پاییز و بهار سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۴ بسیار غایب بودند، در حالی که این تعداد در مدت مشابه سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳برابر با ۱۳۹ هزار نفر بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب