دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
چمران در صجن شورای شهر؛

حق دفاع برای ما محفوظ است / این پاسخ در زمان خود رخ خواهد داد

حق دفاع برای ما محفوظ است   این پاسخ در زمان خود رخ خواهد داد
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه حق دفاع جمهوری اسلامی در برابر این تجاوز آشکار رژیم اسرائیل محفوظ است گفت: قطعاً دفاع از تمامیت ارضی حق ماست و بایستی این دفاع را از حریم جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم و این پاسخ در زمان خود رخ خواهد داد.
کد خبر : 937824
به گزارش خبرگزاری آنا، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم، شهدای پدافند و مدافع فضای جمهوری اسلامی اقدام احمقانه سحرگاه روز گذشته رژیم اشغالگر قدس مبنی بر تعرض نظامی به خاک جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و در این باره اظهار کرد: علی رغم اینکه دولت ایالات متحده اقرار کرده که خود را در این حملات به خاک جمهوری اسلامی شریک رژیم اسرائیل نمی داند، اما واقعیت این است که شاید دولت امریکا مستقیماً در این تجاوز دست نداشته اما قطعاً همدست اوست. چرا رژیم صهیونیستی از فضایی که امریکا در عراق در اختیار دارد با هواپیماهای خود اقدام به حمله به تمامیت ارضی ایران کرده است.
 
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همیشه در مقابله و دفاع از میهن دست برتر را دارد و پدافند هوایی ما توانسته با اقتدار و صلابت این حملات را خنثی کند، گرچه این حملات منجر به شهادت چهار تن از دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی شد، که ضمن تبریک و تسلیت شهادت این عزیزان به ملت ایران و خانواده های این شهدا، خون خواهی این شهای میهن را وظیفه خود می دانیم.
 
چمران با شرح ماجرایی از حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی در جلسه ای در شورای شهر تهران که از قبل مقرر شده بود؛ اشاره کرد و گفت: قبل از حملات رژیم اسرائیل و عملیات مقتدرانه ارتش در دفاع از این حملات، دیداری با جناب موسوی ترتیب داده شده بود که با وجود اینکه وی در دل ماجرای حمله اسرائیل حاضر بودند؛ انتظار حضور در این جلسه نمی رفت. اما دیدیم که ایشان در این جلسه حاضر شدند و با افتخار و خرسندی از موفقیت آمیز بودن عملیات پدافندی سحرگاه دیروز سخن گفتند.
 
وی افزود: اسرائیلی ها با آنکه خیلی برنامه ریزی کرده بودند و نتانیاهو، این سگ هار امریکا عنوان کرده بود خلبانان ما بارها برای عملیات تمرین کرده بودند و در پس آن تهدید هم کرده بود اما دیدیم که نتوانستند در مقابل پدافند مقتدر ایران، نیت شوم خود را عملیاتی کنند. هرچند این حملات موجب خساراتی شد؛ اما هوشیاری پدافندی ما توانست این حملات را خنثی کند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه حق دفاع جمهوری اسلامی در برابر این تجاوز آشکار رژیم اسرائیل محفوظ است گفت: ایران هیچ گاه در مقام حمله کننده قرار نگرفته، اما ما بر این باوریم که دست دولت امریکا در این ماجرا درکار بوده؛ حالا با وجود حمایت های آنها از حملات این رژیم جعلی علیه جمهوری اسلامی، خود را در مقام توصیه کننده پنداشته و از ایران درخواست کرده تا از هرگونه پاسخ به این ماجراجویی ها و تجاوز به خاک ایران و ایجاد تنش خود داری کند.
 
چمران تأکید کرد: دولت امریکا یا فراموش کرده، یا خود را به فراموشی زده است. اسرائیل آغازگر حمله است. در وعده قبل که پاسخ کوبنده ایران را دیدند و حالا حمله کردند؛ می گویند شما از پاسخ دست بکشید. این درخواست با کدام قانون منطبق است؟ چه کسی این قانون یک طرفه را گذاشته است؟ کدام عقل سلیمی می تواند پاسخ ندادن به تجاوز را توجیه کند؟
 
وی افزود: قطعاً دفاع از تمامیت ارضی، حق ماست و بایستی این دفاع را از حریم جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم و این پاسخ در زمان خود رخ خواهد داد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین یاد و خاطر مجاهد شهید «دکترعلی حیدری»، پزشک ایرانی مستقر در لبنان و شهیده«معصومه کرباسی» تنها بانوی ایرانی شهیده راه قدس و مقاومت که چندی پیش به همراه همسرش در دفاع از محور مقاومت توسط رژیم سفاک اسرائیل به شهادت رسیدند را گرامی داشت و برای آنها علو درجات را از خداوند منان خواستار و برای خانواده این عزیزان طلب صبر کرد.
 
وی در ادامه با تأکید بر اینکه با به شهادت رساندن ملت های مسلمان غزه، لبنان و رهبران جبهه مقاومت، حزب‌الله قوی ‌تر و مستحکم ‌تر از قبل در برابر طمع ‌ورزی رژیم صهیونی در میدان است؛ به شهادت رسیدن، سید مجاهد رشید و فداکار، شهید «سیدهاشم صفی‌الدین»، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله را تسلیت گفت و بر اتحاد بیشتر ملت ها برای زدودن آثار این غده سرطانی تأکید کرد.
 
چمران در جریان سخنان خود در صحن شورا شهادت امام جمعه کازرون را تسلیت گفت و ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی و حمله اشرار به گشت پلیس در شهرستان تفتان که منجر به شهادت 10 نفر از سربازان و کادر فراجا شد؛ اذعان کرد: این جسارت ها و عملیات های تروریستی به دنبالهعملیات های انسان کشی صهیونیست هاست؛ این اقدامات در راستای ایجاد تنش به کشور و ملت ایران است که قطعا با این حربه ها و کشتارها نمی توانند راه به جایی ببرند.
 
وی همچنین با ابراز تأسف از استمرار نسل کشی صهیونیست های خونخوار و به شهادت رساندن مردم مظلوم غزه و لبنان در جریان بمباران مراکز درمانی و اردوگاه اوارگان فلسطینی اظهار داشت که متأسفانه در خونخواری رژیم اسرائیل تمامی ندارد و در سحرگاه امروز در بمباران بیمارستانی بیش از 40 تن از زنان، کودکان و مردم مظلون غزه به شهادت رسیدند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: این خوی وحشی گری تا حدی است که حتی علیه مجروحان نیز اقدام به کشتارهای وسیع می کنند و این کمال انسانیت از نگاه امریکایی است.
 
چمران در پایان ضمن یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رسوایی تمدن غرب گفت: قبل از رسوا شدن اسرائیل، این تمدن غرب است که نقاب از رخ آن برداشته شده و رسوا شده است. همان هایی که به دروغ پرچمدار حقوق بشر هستند در خون آشامی شریک اصلی این رژیم هستند چرا که بمب های چند تنی به اسرائیل میدهد تا بر سر ملت های مظلوم بریزد و آنها را قتل عام کند؛ امیدواریم هرچه زودتر این غده سرطانی از درون ملت های اسلامی و مرکز زندگی مردم مسلمان کنده شده و آثار این حکومت ننگین از منطقه زدوده گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب