دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی خبر داد؛

آغاز برنامه‌های فرهنگی استکبارستیز بسیج دانش‌آموزی در آستانه روز نوجوان

آغاز برنامه‌های فرهنگی استکبارستیز بسیج دانش‌آموزی در آستانه روز نوجوان
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: صفر تا صد برنامه‌های ۱۳ آبان تعاملی و با مشارکت دانش‌آموزان انجام می‌شود.
کد خبر : 937601

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مجتبی باستان، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی، در یک نشست خبری به مناسبت روز نوجوان و هفته بسیج دانش‌آموزان که امروز ظهر برگزار شد، بیان کرد: رژیم صهیونیستی همواره مدارس را که باید مراکز یادگیری برای همه نسل‌ها باشند، هدف حملات خود قرار داده است. در حال حاضر، ۶۲۰ هزار دانش‌آموز نمی‌توانند سر کلاس درس حاضر شوند. هدف رژیم صهیونیستی از جنگ، حمله به فضای آموزشی و مدارس است.

وی با اشاره به اینکه حملات سال گذشته به مدارس موجب تلفات بسیاری در میان دانش‌آموزان شد، افزود: در اینجا، حقوق بشر آمریکایی به‌خوبی نمایان می‌شود. در جریان جنگ غزه، ۱۶ هزار کودک جان خود را از دست دادند. باید بدانیم که انبارهای رژیم صهیونیستی توسط آمریکا پُر می‌شود؛ امروز سامانه دفاعی تاد و موشک‌ها را به رژیم صهیونیستی تحویل می‌دهند و فردا بمب‌ها را. هر جا که رژیم صهیونیستی دست به کشتار می‌زند، ردپای آمریکا نیز وجود دارد.

باستان با بیان اهداف آمریکا از حمایت از رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: مقابله با ادیان الهی، به‌ویژه اسلام، و غارت منابع منطقه از جمله نفت، آب و فرهنگ از برنامه‌های دشمن است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی با یادآوری ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز ایرانی، افزود: ۸ آبان سالروز شهادت شهید فهمیده و روز دانش‌آموز است. بسیج دانش‌آموزی با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اقدام به طراحی بسته‌ها و برنامه‌های فرهنگی مانند برنامه میدان‌دار کرده است.

وی در مورد برنامه فرهنگی میدان‌داری جوانان و نوجوانان در مقابله با استکبار توضیح داد: این برنامه به‌صورت مشارکتی توسط دانش‌آموزان و با مشورت بیش از ۶۰ نفر طراحی شده است و در سه سطح مدرسه‌ای، شهرستانی‌استانی و ملی اجرا می‌شود، با هدف تقویت استکبارستیزی و امیدآفرینی.

باستان در مورد اهداف برنامه میدان‌دار افزود: این برنامه به تبیین جنایات آمریکا در ایران و جهان، جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان، جنگ شناختی، و نقش دانش‌آموزان در مقابله با جنگ شناختی می‌پردازد.

وی ادامه داد: اولین رویداد ما «رویداد ملی جاسوس‌خانه» است که ۴۰ سوال از دل اسناد جاسوسی تهیه شده است و پاسخ‌نامه نیز طراحی شده که از طریق برنامه شاد برای همه استان‌ها ارسال می‌شود. بهترین پاسخ‌ها در قالب کتاب منتشر خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در خصوص نمایشگاه‌های روایت نو بسته ۴۰ منفور و بسته صهیونیست‌شناسی نیز افزود: این بسته‌ها برای بیش از ۱۰ هزار مدرسه ارسال شده و دانش‌آموزان در این نمایشگاه‌ها مشارکت دارند.

وی همچنین از برگزاری مسابقه ملی «گام دوم» خبر داد که شامل ۳۰ سوال تستی از بیانیه گام دوم انقلاب است و در اختتامیه برنامه پایا، بیش از ۱۲ هزار تیم پنج‌نفره دانش‌آموزی در آن شرکت می‌کنند.

وی به برگزاری رویداد ملی «دست‌سازه‌های استکبارستیزی» اشاره کرد که در آن دانش‌آموزان دست‌سازه‌های مرتبط با مفاهیم استکبارستیزی را خلق کرده و به بهترین آثار جوایزی اهدا می‌شود.

باستان با اشاره به اردوهای دانش‌آموزی گفت: اردوهای راهیان نور و پیشرفت با همکاری وزارت آموزش و پرورش و حضور ۵۰۰ هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود که هدف آن تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی دانش‌آموزان و آشنایی با تاریخ معاصر کشور است. یک میلیون دانش‌آموز در این اردوها به مناطق مختلف از جمله کاشان، اصفهان، هرمزگان، تبریز و دیگر استان‌ها اعزام می‌شوند.

وی در پایان از طراحی برنامه‌ای تحت عنوان «رفیق شفیق» برای مدارس خبر داد و افزود: برنامه «نسل فهمیده» با حضور هزار دانش‌آموز در مزار شهید فهمیده در ۸ آبان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب