دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

قسمت جدید «ونوم» یک ناامیدی دیگر در دنیای ابرقهرمان‌ها

قسمت جدید «ونوم» یک ناامیدی دیگر در دنیای ابرقهرمان‌ها
فیلم سینمایی «ونوم» اکران خود را از امروز به صورت جهانی آغاز کرد. در حالی که نخستین بازخوردها به این اثر امیدوارکننده نبود و در سایت‌های امتیازدهی، با نمرات پایینی مواجه شد.
کد خبر : 937500

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری آنا، سومین قسمت از فرنچایز سینمایی «ونوم» با عنوان «ونوم؛ آخرین رقص» (Venom: The Last Dance) در حالی از امروز جمعه چهارم آبان اکران خود را به طور رسمی آغاز کرد که بازخورد‌های منفی فراوانی از طرف منتقدان دریافت کرده است.  

قسمت سوم «ونوم» که آخرین فیلم ابرقهرمانیِ مارول است که در سال میلادی جاری به روی پرده می‌رود، تا به اینجا ضعیف‌ترین نسخه از فیلم‌ها مربوط به این شخصیت است. اثری که اولین فیلم سینمایی کلی مارسل در مقام کارگردان است، هنرمندی که پیش از این به عنوان فیلمنامه‌نویس، بازیگر و حتی تهیه‌کننده در هالیوود آثاری را تولید کرده، اما برای نخستین بار با یک فیلم خاص که با به‌روزترین تکنولوژی‌های سینمایی تولید شده است، پا به عرصه کارگردانی گذاشته است.  

تام هاردی بازیگر محبوب انگلیسی برای سومین بار در نقش «ادی براک» یا همان «ونوم» بازی کرده است و در این قسمت در کنار او بازیگرانی همچون جونو تمپل، چیوتیل اجیوفر، کلارک باکو، ریس ایفانز و استیون گراهام به ایفای نقش پرداخته‌اند. اما به نظر می‌رسد این ترکیب بازیگران در کنار کارگردانی یک چهره فیلم اولی، باعث شده نتیجه کار چندان راضی کننده نباشد و ضعیف‌ترین فیلم از میان آثار این شخصیت ابرقهرمانی نام بگیرد.  

در ماه‌های اخیر آثار این ژانر شکست‌های فراوانی را تجربه کردند، که البته بزرگترین شکست بدون شک در متعلق به قسمت دوم فیلم «جوکر» با بازی خواکین فینیکس و لیدی گاگا و کارگردانی تاد فیلپس است. فیلمی که از زمان اکرانش یعنی ۴ اکتبر (۱۳ مهر) تا به امروز، با باکس آفیس ۱۹۲ میلیون دلاری، هنوز نتوانسته رقم فروشش را به بودجه تولید فیلم که ۲۰۰ میلیون دلار بوده برساند و به یک شکست مطلق برای کمپانی‌های دی سی و برادران وارنر و همینطور ستاره‌های شناخته شده تبدیل شده است.  

نکته جالب توجه در خصوص این دو فیلم ابرقهرمانی که در حال اکران هستند این است که آنها علاوه بر اینکه مثل اکثر آثار این گونه از نظر منتقدان امتیازات بالایی دریافت نکردند، از طرف مردم عادی و دوستداران معمولی سینما هم امتیازات بسیار پایینی را دریافت کردند تا نشان دهند واقعا از نظر کیفیت به نسبت قسمت‌های قبلی خود هم افت فاحشی داشتند.  

فیلم سینمایی جوکر در سایت IMDB امتیاز ۵.۲ از ۱۰ را به دست آورده است. در روتن تومیتوز نمره به شدت پایین ۳۲ از ۱۰۰ و در سایت متاکریتیک ۴۵ از ۱۰۰. سومین قسمت ونوم هم تقریبا شرایطی مشابه با جوکر دارد، این فیلم با وجود ستاره محبوبی همچون تام هاردی، در سایت IMDB امتیاز ۶.۲ را به خود اختصاص داده است، که برای روز اول امتیاز بالایی محسوب نمی‌شود و قطعا در روز‌های آتی این رقم پایین‌تر خواهد رفت. در سایت روتن تومیتوز منتقدان امتیاز ۳۶ از ۱۰۰ را به آن اختصاص دادند و در متاکریتیک هم امتیاز ۴۲ از ۱۰۰ را به دست آورده است.

البته اگر اتفاقات و تبلیغات منفی فراوانی که برای فیلم جوکر اخرین ساخته تاد فیلیپس رخ داد، برای ونوم هم رخ دهد باید منتظر امتیازات منفی بیشتری هم برای ساخته کلی مارسل بود. اما در کل به نظر می‌رسد شرایط آثار ابرقهرمانی در هالیوود دیگر مثل سابق نیست و هر فیلمی در این ژانر فارغ از ویژگی‌های بصری و داستانی، به اثری پرفروش و محبوب در گیشه تبدیل نمی‌شود.  

باتوجه به خروجی چند فیلم اخیر دنیای مارول و دی سی، این کمپانی‌ها باید با وسواس بیشتری به ساخت آثار ابرقهرمانی ادامه دهند، وگرنه سالانه باید شکست‌های بیشتری را در کارنامه فعالیت‌هایشان تحمل کنند، شکست‌هایی که می‌تواند رکوردشکنی‌های سال‌های اخیر آنها در گیشه جهانی را تحت‌الشعاع قرار دهد.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب