دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

منتقدان «جوکر» را نقره‌داغ کردند/ یک شکست تجاری دیگر برای ابرقهرمان‌ها در سینما

منتقدان «جوکر» را نقره‌داغ کردند  یک شکست تجاری دیگر برای ابرقهرمان‌ها در سینما
نمرات اولیه منتقدان و مخاطبان به دومین قسمت از فیلم سینمایی «جوکر» نشان می‌دهد این فیلم ضعف‌های فراوانی دارد و قرار است شکستی سخت در گیشه را متحمل شود.
کد خبر : 934701

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، قسمت دوم فیلم سینمایی «جوکر» با عنوان «جوکر: جنون مشترک» (Joker: Folie a Deux) ساخته تاد فیلیپس، در حالی اکران خود را از روز گذشته در سراسر دنیا آغاز کرد که با کسب نمرات ضعیف از مخاطبان و منتقدان، همه را شگفت‌زده کرد.

این فیلم که با درجه سنی «R»(زیر 17 سال به همراه والدین) به اکران رسید، نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد، که در آن اکران با بازخورد‌های مختلف مثبت و منفی همراه بود و در زمان اکران نیز بیش از ۱۰ دقیقه مورد تشویق مخاطبان در سالن سینما قرار گرفت.

اما زمانی که این فیلم اکران عمومی خود را آغاز کرد، به طور مشترک در تمامی سایت‌ها و رسانه‌های مخصوص امتیازدهی به آثار نمایشی، با امتیازاتی پایین مواجه شد و به شکستی تمام عیار در میان آثار ابرقهرمانی چند سال اخیر تبدیل شد.

قسمت دوم «جوکر» که با بودجه‌ای حدود ۲۰۰ میلیون دلاری تولید شد، در اکران افتتاحیه نتوانست به اقبال عمومی دست پیدا کند و باتوجه به نمرات منتقدین به این قسمت، نمی‌توان انتظار داشت که در گیشه به فروش بیش از ۱ میلیارد دلاری (همانطور که قسمت اول آن رسید) برسد.

منتقدان «جوکر» را نقره‌داغ کردند/ یک شکست تجاری دیگر برای ابرقهرمان‌ها در سینما

نمرات ضعیف از منتقدان و مردم

نکته جالب توجه درخصوص نمرات این فیلم در سایت‌های مختلف این است که هم از نظر منتقدان و هم از نظر مخاطبان عمومی آثار سینمایی، این فیلم اثر ضعیفی محسوب می‌شود. پیش از این آثار زیادی بودند که مثلا در سایت IMDB نمرات پایینی داشتند، اما منتقدان نمرات قابل قبولی به آنها دادند یا برعکس، اما این بار همه متفق‌القول ساخته جدید تاد فیلیپس را با نمرات و امتیازات پایین شگفت زده کردند.

در اکثر انتقادات به فیلم هم نکات مختلفی عنوان شده است، از پایان‌بندی ضعیف و بازی‌های نه چندان خوب از زوج خواکین فینکس و لیدی گاگا گرفته، تا نچسب بودن سکانس‌های موزیکال و ضعف در داستان‌سرایی. همه این موارد در کنار هم باعث شده این فیلم در هیچکدام از سایت‌های معتبر امتیازدهی، نمره قابل قبولی دریافت نکند.

در سایت IMDB تاکنون ۲۶ هزار نفر به قسمت دوم «جوکر» واکنش نشان دادند که در مجموع این فیلم با امتیزا ۵.۳ از ۱۰، یک شکست بزرگ در کارنامه سازندگانش محسوب می‌شود. در سایت روتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) که مخصوص منتقدان است، از مجموع ۲۴۱ نقد به ثبت رسیده، این اثر امتیاز بسیار ضعیف ۳۳ از ۱۰۰ را به دست آورده و در متاکریتیک (Metacritic) نیز نمره وزنی آن ۴۵ از ۱۰۰ است.

فیلم «جوکر: جنون مشترک» در سایت سینما اسکور هم نمره بسیار ضعیف «D» را دریافت کرده است. بدترین نمره‌ای که تاکنون یک فیلم ابرقهرمانی کمیک بوکی در این سایت به دست آورده است. کمترین نمره پیش از این «- C» بود که به فیلم «چهار شگفت‌انگیز» (Fantastic Four) محصول سال ۲۰۱۵ اختصاص داشت و حالا نسخه جدید جوکر توانست آن رکورد را به ضعیف‌ترین شکل ممکن، به ثبت برساند. در سایت لترباکس (Letterboxd) نیز این فیلم امتیاز ۲.۶ از ۵ را به دست آورده است.

این امتیازات ضعیف به فیلم «جوکر؛ جنون مشترک» در حالی به ثبت رسیده است که فرش قرمز‌های مربوط به این اثر به تازگی آغاز شده بود و سازندگانش قرار بود در تور‌های رسانه‌ای به اروپا و ایالت‌های مختلف آمریکا سفر کنند، اما باتوجه به بازخورد‌های منفی، مشخص نیست چنین هزینه‌ای برای تبلیغات جوکر مصرف شود یا خیر. این فیلم در حالی با فروشی ضعیف کار خود را آغاز کرد که جزو مدعیان گیشه جهانی بود، اما با وجود نقد‌های منفی که علیه آن منتشر شده، نباید انتظار اتفاق ویژه‌ای از «جوکر ۲» داشت و می‌توان از همین امروز این فیلم را یکی از شکست‌های بزرگ آثار ابرقهرمانی در سال‌های اخیر دانست، فیلمی که تبلیغات زیادی پیرامون آن شکل گرفت، اما در زمان اکران همه را ناامید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب