دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سخنگوی شهرداری تهران مطرح کرد:

پایانی بر رهاشدگی ۱۳ ساله پروژه یادگار امام (ره)

پایانی بر رهاشدگی ۱۳ ساله پروژه یادگار امام (ره)
سخنگوی شهرداری تهران درباره پروژه امتداد غربی بزرگراه یادگار امام(ره) گفت: به‌زودی اتصال محدوده آیت‌الله سعیدی به بزرگراه یادگار امام(ره) برقرار خواهد شد و از گردش‌های اضافی در میدان فتح جلوگیری می‌شود.
کد خبر : 937027

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در خصوص آخرین وضعیت پروژه بزرگراه یادگار امام(ره) گفت: پروژه امتداد غربی بزرگراه یادگار امام(ره) که از حدود 13 سال پیش رها شده بود، این دوره از مدیریت شهری به جریان افتاد.این پروژه که از پیچیده‌ترین و بزرگترین پروژه‌های ترافیکی به جهت معارضین متعدد و جبهه‌های گسترده کاری محسوب می‌شود می‌تواند تا حدود زیادی از بار ترافیکی منطقه جنوب غربی شهر تهران بکاهد.

رفع معارض فاز اول پروژه یادگار امام(ره)

وی در ادامه اظهار کرد: فاز اول کلان‌پروژه امتداد غربی بزرگراه یادگار امام (ره)، شامل دسترسی از غرب بزرگراه فتح به شمال بزرگراه آیت‌الله سعیدی است. همچنین به جهت تعامل موثر شهرداری با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی و وزارت آموزش و پرورش بالغ بر ۱۲۸ هزار مترمربع اراضی نهادی واقع در مسیر پروژه آزاد و مورد استفاده قرار گرفته است. 

محمدخانی با اشاره به بازشدن گره معارضین پروژه یادگار امام بیان داشت: این پروژه با ۹.۳ کیلومتر از انتهای بزرگراه یادگار امام، محدوده امام خمینی شروع و تا بزرگراه آزادگان و ساوه ادامه دارد. همین موضوع تاثیر بسزایی در کریدور شمال ـ جنوب و کاهش بار ترافیک در این محدوده خواهد داشت. در فرآیند این بزرگراه تا اتصالش به ساوه دسترسی‌های مختلفی تعبیه شده است.

اتصال محدوده آیت‌الله سعیدی به بزرگراه یادگار امام(ره)

رئیس مرکز ارتباطات و اموربین‌الملل شهرداری تهران با بیان اینکه عملیات عمرانی در میدان فتح با سرعت ادامه دارد، یادآور شد: به‌زودی اتصال محدوده آیت‌الله سعیدی به این بزرگراه برقرار خواهد شد و از گردش‌های اضافی در میدان فتح جلوگیری می‌شود.

معیار انتخاب پروژه‌های عمرانی مردم هستند

وی ادامه داد: نیاز شهروندان تعیین‌کننده مسیر و انتخاب پروژه‌های عمرانی خواهد بود. پروژه یادگار امام نیز با توجه به نیاز پایتخت احداث شده بود اما به جهت مشکلاتی که در روند تکمیل آن قرار داشت مورد بی‌توجهی مدیران شهری در ادوار گذشته واقع شده بود. 

محمدخانی با بیان اینکه دوره ششم مدیریت شهری به افزایش روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی در پایتخت توجه ویژه‌ داشته است خاطرنشان کرد: با مروری کوتاه بر موضوعات و عناوین شنبه‌های امیدوافتخار متوجه خواهیم شد که تعداد قابل توجهی از این پروژه‌ها به حوزه فنی و عمرانی اختصاص یافته است. همچنین بسیاری از پروژه‌های روی زمین مانده از دوره‌های قبل احیا شده و یا به جریان افتاده است. 

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی به زیبایی بصری شهر کمک می‌کنند، گفت: اولویت ما حل مشکلات شهر و شهروندان است اما پروژه‌های عمرانی می‌توانند جلوه بصری تهران را در نظر مسافران و ساکنین این شهر زیبا جلوه دهد. البته ایمنی و کیفیت در صدر همه مسائل قرار دارند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب