دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1403 - 14:58

«هورتاش» سمنان سینمای خانوادگی را در کرسی‌ آزاداندیشی بر صدر نشاند

«هورتاش» سمنان سینمای خانوادگی را در کرسی‌ آزاداندیشی بر صدر نشاند
تیم دانشجویی هورتاش از دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان موفق به کسب رتبه نخست نخستین دوره رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی در محور هنر و معماری شد.
کد خبر : 937004

به گزارش خبرنگار آنا از سمنان، مهدی سلطانی‌فر معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد واحد سمنان درباره موفقیت دانشجویی هورتاش این دانشگاه نخستین دوره رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی اظهار کرد: مرحله حضوری کشوری رویداد سراسری رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه‌های کشور با حضور ۱۶ گروه دانشجویی از ۲۴ تا ۲۹ مهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.

سلطانی فر گفت: در محور هنر و معماری اولین دوره رقابت‌های این رویداد ملی، تیم هورتاش از دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان موفق شد با ارائه نمایشی برتر، استدلال‌ها و منطق قوی‌تر علمی و به‌کارگیری روش‌های موثر در بحث و مناظره با موضوع «موافق سینمای خانوادگی هستیم» به مقام نخست این دوره از مسابقات دست یابد.

رئیس شورای تخصصی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد استان سمنان بیان کرد: مناظره پایانی این دوره از کرسی‌های آزاداندیشی را دو گروه دانشجویی هورتاش از دانشگاه آزاد اسلامی استان واحد سمنان با موضوع «موافق سینما خانوادگی هستیم» و گروه دانشجویی بینش نو از دانشگاه فرهنگیان استان خراسان جنوبی با موضوع «سینما خانوادگی به عنوان یک ژانر مستقل قابل پذیرش نیست»، برگزار کردند.

«هورتاش» سمنان سینمای خانوادگی را در کرسی‌ آزاداندیشی بر صدر نشاند

وی ادامه داد: تیم هورتاش واحد سمنان متشکل از حمیدرضا نوروزیان به عنوان سخنگوی اول، نیلوفر رجبی‌نسب به عنوان سخنران دوم، فاطمه دیانی به عنوان محقق، با سرگروهی فاطمه دوست‌محمدی و راهنمایی سحر علی‌نژاد به عنوان استاد راهنما با ارائه استناد‌های قوی‌تر در اثبات گزاره خود بر تیم بینش نو برتری داشت و به عنوان مقام نخست اولین دوره از رویداد سراسری کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویان دانشگاه‌های کشور رسید.

 مسئول دبیرخانه کرسی‌های آزاداندیشی در استان سمنان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی سمنان به عنوان دبیرخانه اولین رویداد سراسری رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی استان تعیین و معرفی شده بود، از آغاز مناظره‌های این رویداد از آبان ماه ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: مناظره گروه‌های دانشجویی با ثبت نام ۲۰۸ تیم از واحد‌های دانشگاهی و مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان در مرحله‌های منطقه‌ای و استانی این رقابت را برگزار شد.

سلطانی فر افزود: پس از برگزاری مراحل استانی، ۱۷ تیم به مرحله غیرحضوری کشوری این رقابت راه یافتند و در نهایت سه تیم از واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، گرمسار و شاهرود به ترتیب در محور‌های هنر و معماری، فرهنگی و سیاسی موفق به صعود به مرحله نهایی حضوری کشوری کرسی‌های آزاداندیشی در دوره نخست شدند.

آیین اختتامیه اولین رویداد کشوری رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی روز یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ با حضور «محمدمهدی طهرانچی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد تهران مرکزی برگزار شد و از برگزیدگان این رویداد تجلیل شد.

نخستین رویداد کشوری رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی در محور‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، سلامت، هنر و معماری به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب