دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارگردان فیلم کوتاه «پای پرواز» در گفتگو با آنا:

چشم‌انداز من در سینمای کوتاه، امیدآفرینی و اعتلای گفتمان جبهه انقلاب است

چشم‌انداز من در سینمای کوتاه، امیدآفرینی و اعتلای گفتمان جبهه انقلاب است
کارگردان فیلم کوتاه «پای پرواز» که در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور دارد، از انگیزه خود برای ساخت این اثر گفت.
کد خبر : 936925

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، چهل ویکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از جمعه بیست و هفتم مهرماه در پردیس سینمایی ملت آغاز شده و تا چهارشنبه دوم آبان ماه ادامه دارد؛ رویدادی که محل رقابت سینماگران جوان در بخش‌‍‌های مختلف داستانی، مستند، پویانمایی و بین‌الملل است. یکی دیگر از بخش‌های جشنواره فیلم کوتاه تهران، بخش «کتاب و سینما» است که برای سومین سال متوالی با هدف پیوند فیلم‌سازان جوان با کتاب به جشنواره فیلم کوتاه تهران اضافه شده است. این بخش به نمایش و رقابت فیلم‌های کوتاه اقتباسی و حمایت فیلم‌نامه‌های اقتباسی در این رویداد اختصاص دارد.

 در این دوره از جشنواره، ۲۷ فیلم‌کوتاه در  بخش ویژه «کتاب و سینما» که با مشارکت «خانه کتاب و ادبیات ایران» برگزار می‌شود حاضر هستند. از میان این آثار، ۸ فیلم در بخش مسابقه ملی جشنواره چهل‌ویکم نیزشرکت دارند و ۱۹ فیلم صرفا در بخش ویژه «کتاب و سینما» حضور خواهند داشت. همچینین هادی مقدم‌دوست فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما، سیدجواد میرهاشمی فیلمساز و پژوهشگر سینما و محمدمهدی شیخ‌صراف روزنامه‌نگار و کارشناس ادبی، ارزیابی و داوری آثار بخش «کتاب و سینما»  را برعهده دارند.

چشم‌انداز من در سینمای کوتاه، امیدآفرینی و اعتلای گفتمان جبهه انقلاب است

روح‌الله جلالی‌طلب کارگردان فیلم کوتاه «پای پرواز» از آثار راه‌یافته به بخش «کتاب و سینما» در چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران است.

«پای پرواز» با موضوع زندگی دانشمند هسته‌ای کشورمان «شهید محسن فخری زاده» توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی ساخته شد که مقطع حساسی از زندگی یک قهرمان واقعی را نشان می‌دهد. این فیلم با اقتباس از کتاب «تویی که نشناختمت» نوشته سعید علامیان بر روی پرده سینما رفت. این کتاب روایتی از زندگی دانشمند شهید محسن فخری‌زاده است.

جلالی‌طلب در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا درباره این اثر گفت: این فیلم با رویکرد توجه به مفاخر علمی ایران است و این اولین حضور من به‌عنوان فیلم‌ساز در جشنواره فیلم کوتاه تهران است و احساس خوشایندی دارم. ضمن اینکه چشم‌انداز من در سینمای کوتاه توجه به مسئله امید و اعتلای گفتمان جبهه انقلاب، نگاه مثبت مخاطب و دیده‌شدن آثارم در جشنواره‌های داخلی و خارجی است.

وی مطرح کرد: تماشای آثار همکاران در جشنواره از نگاه من کلاس درس است و علاقه زیاد به دیدن آثار دارم و مخاطب سینمای کوتاه هستم.

این کارگردان در بخش دیگر از صحبت‌های خود درباره جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: خوب است که در جشنواره فیلم کوتاه تهران به تنوع ژانرها و به فیلم‌سازان مستقل دور از مرکز توجه شود اما بهتر است در حمایت از فیلمسازانی که با هزینه‌های شخصی کارهایشان را تولید می‌کنند، توجه بیشتری شود از سوی دیگر برای معرفی بهتر فیلم‌ها خارج از زمان جشنواره تلاش کنند و در طول سال در قالب بسته‌های فیلم کوتاه، اکران گسترده‌تری در سراسر کشور در نظر بگیرند تا فیلم کوتاه مخاطبان خود را بین مردم بیشتر از قبل پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب