دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1403 - 10:36
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد؛

تبیین متقن و قابل تأمل منزلت و صفات ائمه در زیارت جامعه کبیره

تبیین متقن و قابل تأمل منزلت و صفات ائمه در زیارت جامعه کبیره
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی اظهار کرد: زیارت جامعه کبیره ازجمله ادعیه‌ای است که منزلت و صفات عالیه ائمه اطهار علیهم‌السلام را در قالب عباراتی متقن و قابل تأمل تبیین کرده است.
کد خبر : 936905

حجت‌الاسلام والمسلمین سجاد بیگی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا در ارومیه با بیان اینکه منزلت و جایگاه زیارت جامعه کبیره به حدی است که می‌توان از آن به عنوان منبع بسیار مهم برای شناخت امام معصوم بهره برد و در عین حال برکات و ثمرات آن به قدری است که بزرگان و عالمان دینی بر تلاوت مداوم و حتی هر روزه آن تأکید کرده‌اند، اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های جشنواره سراسری امامت و مهدویت حول زیارت جامعه کبیره بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه زیارت جامعه کبیره خصوصیات برجسته‌ای دارد، بیان کرد: سند این زیارت مستند و قابل اعتماد است و شکی در آن وجود ندارد که این زیارت را امام هادی علیه السلام به شیعیان تعلیم داده‌اند؛ بنابراین توجه به این مهم در برنامه‌های جشنواره سراسری امامت و مهدویت، موجب آشنایی عموم شرکت کنندگان در برنامه‌های این جشنواره با زیارت جامعه کبیره خواهد شد.

بیگی با بیان اینکه اصل وحدت از اصول مهم و بنیادین در دین مبین اسلام و توصیه‌ای مؤکد برای زندگی اجتماعی مسلمانان محسوب می‌شود که در قرآن و سنّت پیامبر اکرم (ص) نیز مورد تاکید بسیار قرار گرفته است، گفت: با توجه به جنایات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی، وحدت میان مسلمانان بیش از هر زمان دیگری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مقاومت یکی از محور‌های جشنواره بین‌المللی شعر وحدت در چهارمین دوره برگزاری قرار گرفته است، اضافه کرد: یکی از راه‌های ایستادگی در برابر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی تقویت وحدت بین مسلمانان است که این مهم در برگزاری جشنواره بین المللی شعر وحدت در میان سه گروه شرکت کننده عموم مردم، دانشجویان و دانش آموزان مورد توجه قرار گرفته است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی توجه به وحدت در این استان به عنوان استان رنگین کمان ادیان و مذاهب را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: برگزاری منظم برنامه‌های جشنواره بین المللی شعر وحدت در طول سال تحصیلی به ویژه در میان دانشجویان، موجب نهادینه شدن وحدت در جامعه و تثبیت آثار آن می‌شود.

به گزارش آنا؛ جشنواره شعر وحدت دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی در سومین دوره جشنواره امامت و مهدویت سال ۱۴۰۲، میان ۱۴ برنامه برتر از میان ۴۲ برنامه اجرا شده قرار داشت و مورد تجلیل قرار گرفت و چهارمین دوره این جشنواره بین المللی نیز ۸ بهمن امسال همزمان با مبعث نبی مکرم اسلام (ص) برگزار می‌شود.

چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می‌شود، علاقه‌مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

زیارت جامعه کبیره یکی از محورهای 62 برنامه چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب