دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1403 - 13:36
جعفری:

جشنواره امامت و مهدویت عملیاتی ۳۶۵ روزه را شامل می‌شود

جشنواره امامت و مهدویت عملیاتی ۳۶۵ روزه را شامل می‌شود
مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اجرای جشنواره امامت و مهدویت یک عملیات ۳۶۵ روزه در سال را شامل می‌شود.
کد خبر : 937143

به گزارش خبرنگار آنا، نخستین جلسه هماهنگی ستاد برگزاری آیین افتتاحیه چهارمین دوره جشنواره امامت و مهدویت با حضور محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و سیدجواد جعفری مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد.

مدیرعامل موسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه، جشنواره امامت و مهدویت از سه منظر دارای اهمیت دانست و گفت: از منظر قانونی که نقطه عطف سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی حوزه فرهنگی است وشاه بیت و عصاره سند تحول و تعالی دانشگاه در حوزه فرهنگی گسترش و ترویج فرهنگ معنویت در دانشگاه است.

سیدجواد جعفری با بیان اینکه اجرای جشنواره امامت و مهدویت یک عملیات ۳۶۵ روزه در سال را شامل می‌شود، اظهار کرد: فرایند اجرایی جشنواره چهارم از ۷ ماه گذشته شروع شده و در حال حاضر درنیمه دوم سال قرار داریم و وارد کار اصلی جشنواره شده‌ایم. امسال ۶۲ واحد دانشگاهی در سراسر کشور کار جشنواره را میزبانی می‌کنند که ۲۵ جشنواره موضوعی مربوط به واحد‌های تهران است و بقیه برنامه‌های موضوعی مربوط به سایر استان‌های کشور است. در حوزه سما نیز ۱۲ قرارگاه دانش‌آموزی کار جشنواره را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: منظومه جشنواره یک افتتاحیه دارد که همه ساله همزمان با سالروز ولادت امام علی علیه السلام در مشهد مقدس برگزار می‌شود و اختتامیه آن هم همزمان با ایام ولادت امام زمان علیه السلام در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

جعفری خاطرنشان کرد: منظر دومی که اهمیت این جشنواره را می‌رساند حکم قرآن و رسالت الهی است که در آیه ۲۳ سوره شوری آمده است؛ بنابراین تمام تلاش ما این است که کلام اهل بیت را در قالب هنر در جامعه گسترش دهیم و منظر سوم اهمیت این جشنواره، خدمت به اهل بیت و انجام کار دلی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز در این نشست، حمایت از ترویج و تعمیق باور‌های دینی و فرهنگ اهل بیت را یکی از رسالت‌های دانشگاه عنوان کرد و گفت: محبت و خدمت به اهل بیت را باید به فرزندانمان آموزش دهیم تا دانشجویان و دانش آموزان ما تبدیل به جوانانی در تراز انقلاب اسلامی شوند و به سعادتمندی برسند.

مرادی بر برگزاری فاخر جشنواره شعر مژده وصل در سطح واحد دانشگاهی استان و جشنواره دانش آموزی در حوزه سما تاکید کرد و افزود: همچنین از همه توان و ظرفیت خود برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره امامت و مهدویت در مشهد استفاده خواهیم کرد.

جشنواره امامت و مهدویت عملیاتی ۳۶۵ روزه را شامل می‌شود

دبیر ستاد و معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز با بیان اینکه مجموعه استان خراسان رضوی در چند سال اخیر توفیقات خوبی در جذب دانشجو داشته است افزود: این توفیقات مرهون برکاتی است که از انجام اقدامات فرهنگی به ویژه جشنواره امامت و مهدویت نصیب این دانشگاه شده است لذا در بحث جشنواره نگاه ما نگاه فرهنگی است و امیدواریم ذخیره‌ای باشد برای سایر حوزه‌های دانشگاه.

احمد ناطق گلستان ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای جشنواره امامت و مهدویت، ۱۳ رجب تا ۱۵ شعبان را تبدیل به یک گفتمان کرده و این بسیار ارزشمند است.

به گزارش آنا، چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می‌شود، علاقه‌مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب