دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 شهريور 1403 - 14:51
ولیلو مطرح کرد؛

جلوگیری از ایجاد تفرقه راهبرد جشنواره «شعر وحدت»

جلوگیری از ایجاد تفرقه راهبرد جشنواره «شعر وحدت»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: جشنواره «شعر وحدت» در جلوگیری از ایجاد تفرقه به‌عنوان یکی از راهبرد‌های دشمن در جهان اسلام، آگاهی و بصیرت جوانان مؤثر است.
کد خبر : 931979

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا ولیلو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در پیش‌همایش چهارمین جشنواره بین‌المللی «شعر وحدت» که درراستای مردمی‌سازی جشنواره و افزایش مشارکت آحاد مختلف جامعه در این جشنواره در محل مسجد امام صادق(ع) ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره شعر وحدت درراستای منویات مقام معظم رهبری به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک دانشگاه اجتماعی و تراز انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مؤسسه امامت و مهدویت در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری سالانه جشنواره علمی و فرهنگی و هنری امامت و مهدویت در ماه‌های بسیار بافضیلت و مبارک رجب و شعبان بوده که عنوان موضوعی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی، جشنواره بین‌المللی شعر وحدت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی عنوان کرد: برگزاری جشنواره بین‌المللی «شعر وحدت» به وحدت عملی در جامعه به‌خصوص در فضای دانشگاه‌ها به‌خصوص در آذربایجان غربی که استان رنگین کمان ادیان و مذاهب است منجر می‌شود و در جلوگیری از ایجاد تفرقه به‌عنوان یکی از راهبرد‌های دشمن در جهان اسلام و آگاهی و بصیرت جوانان مؤثر است.

ولیلو تبیین کرد: سال گذشته ۳۹۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۳۳ اثر در حوزه بین‌الملل بود و این مهم به اهمیت استقبال جوانان و دانشجویان از برگزاری جشنواره‌ای در چنین سطح اشاره دارد.

وی یادآور شد: از دیگر نکات مثبت برگزاری جشنواره بین‌المللی «شعر وحدت» تصدی‌گری انجمن‌ها، کانون‌ها و هیئت‌های دانشجویی در برگزاری این جشنواره است و میزان مشارکت جوانان و دانشجویان و استقبال آنان از برگزاری جشنواره «شعر وحدت» میزان اثرگذاری این جشنواره طی سه دوره گذشته را به خوبی نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با تأکید بر اینکه برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های امامت و مهدویت صرفاً محدود به زمان برگزاری جشنواره بین‌المللی «شعر وحدت» محدود نمی‌شود، ادامه داد: در طول سال با برنامه‌ریزی‌هایی که در این راستا صورت می‌گیرد، نتیجه برنامه‌ریزی‌های یک‌ ساله در آیین اختتامیه به‌عنوان یک برنامه فاخر نمود پیدا می‌کند.

جشنواره «شعر وحدت» آماده دریافت آثار هنرمندان

ولیلو با اشاره بر اینکه فضای مناسبی برای حضور و ارائه آثار هنرمندان در این جشنواره وجود دارد و از تمام دانشجویان، شاعران و اصحاب هنر برای اثرگذاری و برگزاری هرچه بهتر این جشنواره دعوت می‌کنیم، اظهار کرد: در طول سال برنامه‌هایی که با عنوان پیش‌همایش جشنواره بین‌المللی «شعر وحدت» برگزار می‌شود در قالب‌های مختلف ادبی، فرهنگی، هنری و اجتماعی بوده و زمینه حضور هنرمندان عرصه‌های مختلف به‌خصوص شاعران جوان در این برنامه‌ها ایجاد می‌شود و خروجی این برنامه‌ها در آیین اختتامیه و قدردانی از هنرمندان نمود پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه جایگاه وحدت و انسجام در اسلام با تأکید بر دیدگاه مقام معظم رهبری است، افزود: بر مبنای تعالیم اسلام، وحدت اسلامی، یکی از مهم‌ترین ایده‌ها و آرمان‌های مورد توجه هر مسلمان آزاده‌ای از صدر اسلام تاکنون است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با اشاره بر اینکه در جهان هستی اصل بر وحدت بوده و مبدأ آفرینش نیز عین وحدت است، گفت: درحقیقت وحدت، مهم‌ترین عامل اقتدار امت اسلامی است؛ از این‌رو، بیشترین هجمه دشمنان به همین‌سو نشانه رفته است.

ولیلو در ادامه توضیح داد: اتحاد و انسجام اسلامی اهمیت بسیاری دارد و از دیدگاه مقام معظم رهبری، زمانی که وحدت اولاً سبب از بین رفتن اختلافات شود و ثانیاً حاکمیت اسلامی را به همراه داشته باشد، حائز اهمیت است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی از هر فرصتی برای اثرگذاری و انجام فعالیت‌های علمی و فرهنگی درراستای اشاعه وحدت در نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می‌کند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر وحدت به صورت سالانه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: مردمی‌سازی جشنواره و تلاش برای دستیابی به مشارکت ۱۵۰ هزار نفری در برگزاری جشنواره امامت و مهدویت بر مبنای هدف‌گذاری دکتر طهرانچی از برنامه‌های این دانشگاه است که حضور در مساجد و محله‌های مختلف در راستای همین امر صورت می‌گیرد.

دریافت ۳۳ اثر بین‌المللی توسط دبیرخانه جشنواره «شعر وحدت»

ولیلو اضافه کرد: هرچند جشنواره «شعر وحدت» سال گذشته و سومین سال پیاپی برگزاری خود به صورت بین‌المللی برگزار و ۳۳ اثر بین‌المللی نیز دریافت کرد، امسال بین‌المللی شدن این جشنواره به صورت رسمی اعلام شد، امیدواریم این میزان مشارکت در برگزاری چهارمین دوره جشنواره «شعر وحدت» افزایش یابد.

وی درباره تعامل و مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی با سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها در همکاری و هم‌افزایی به‌خصوص در برنامه‌های فرهنگی ادامه داد: این دانشگاه می‌کوشد برنامه‌های خود را با مشارکت و تعامل دستگاه‌های استان آذربایجان‌غربی به‌خصوص دانشگاه‌ها انجام دهد که از آن دسته می‌توان به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با مشارکت تمام دانشگاه‌های استان در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌ای در دانشگاه و آحاد مختلف جامعه به‌خصوص دانشگاهیان برای تعامل و مشارکت حداکثری در برگزاری جشنواره «شعر وحدت» صورت می‌گیرد که در این میان میزان و اهمیت مشارکت دانشگاه‌ها بیش از سایر دستگاه‌ها به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب