دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 مهر 1403 - 00:01

دلسوزی ترامپ برای بایدن!

دلسوزی ترامپ برای بایدن!
ترامپ قصد دارد بار دیگر به تاکتیک انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ استناد کند تا بتواند حداقل مانع از گردش آرای بخشی از رأی‌دهندگان دموکرات و مستقل در سبد رأی هریس شود.
کد خبر : 936356

به گزارش خبرگزاری آنا، ایجاد شکاف میان طرفداران حزب دموکرات، سبب شده است تا «دونالد ترامپ» روی نارضایتی برخی رأی‌دهندگان حزب رقیب تمرکز ویژه‌ای داشته باشد. به عبارت بهتر، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ قصد دارد با این تاکتیک، برخی از رأی‌دهندگان مستقل و حتی دموکرات‌های ناراضی را وادار به گردش آرا در سبد رأی حزب جمهوری‌خواه کند.

ترامپ یک‌بار این روش را در سال ۲۰۱۶ تجربه کرد که البته نتیجه مؤثری را به سود وی رقم زد! در آن زمان، او روی شکاف میان حامیان «هیلاری کلینتون» و «برنی سندرز» نامزد‌های حزب دموکرات متمرکز شد، جایی که بسیاری از حامیان سندرز نسبت به معرفی هیلاری به‌عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات معترض بودند. همین مسئله سبب شد تا طرفداران سندرز از به گردش درآوردن آرای خود به سود کلینتون در برخی ایالات حساس و کلیدی مانند پنسیلوانیا و میشیگان اجتناب کنند و درنهایت، ترامپ بتواند با اختلافی اندک، نامزد حزب دموکرات را در این ایالات خاکستری شکست دهد.

دونالد ترامپ اخیراً در یک میزگرد در نوادا شرکت کرد و در آن به مسائلی مثل مهاجرت، تورم، ضریب هوشی رقیب دموکرات و خروج «جو بایدن» از رقابت‌ها پرداخت. رئیس‌جمهور سابق آمریکا که همواره بایدن را کندذهن و ناتوان می‌خواند، در این خصوص گفت: «او را (جو بایدن) سرنگون کردند. این اتفاقی بود که افتاد. به نظر ما یک کودتا بود. راستش را بخواهید، کامالا بدتر از بایدن است. بایدن باهوش‌تر است. باور می‌کنید؟...، اما فکر می‌کنم اتفاقی که برای او (بایدن) افتاد وحشتناک بود.»

گزارش می‌شود که مشاوران ترامپ او را ترغیب کرده‌اند به‌جای حملات شخصی به هریس بر سیاست‌گذاری او تمرکز کند. ترامپ در این میزگرد ادعا کرد که آمریکا «بدترین مرز در تاریخ جهان را دارد» و سپس به «توافق جدید سبز» حمله کرد که یک طرح مقابله با تغییرات اقلیمی است که برخی دموکرات‌ها در کنگره مطرح کرده‌اند. ترامپ این اقدام را مصداق یک کلاهبرداری خوانده است. دموکرات‌ها می‌گویند که حرکت به‌سوی انرژی‌های پاکیزه و ترک نفت، به‌رغم هزینه بالا، گامی ضروری برای مقابله با تغییر اقلیم و آثار بسیار پرهزینه آن است.

همان‌گونه که مشاهده می‌شود، ترامپ قصد دارد بار دیگر به تاکتیک انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ استناد کند تا بتواند حداقل مانع از گردش آرای بخشی از رأی‌دهندگان دموکرات و مستقل در سبد رأی هریس شود. آیا این بار چنین تاکتیکی می‌تواند منجر به شکست دموکرات‌ها در انتخابات ماه نوامبر و راه‌یابی مجدد ترامپ به کاخ سفید شود؟!

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب