دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1403 - 14:16

صنعت داروسازی نیاز به حمایت‌های بیمه‌ای دارد

صنعت داروسازی نیاز به حمایت‌های بیمه‌ای دارد
گردهمایی‌های تخصصی بستر هم‌افزایی علمی و افزایش عدالت در دسترسی به درمان‌های نوین برگزار می‌شود.
کد خبر : 935207

به گزارش آنا؛  علیرضا استقامتی در خصوص کنگره های خارجی و داخلی از جمله ایران فارما گفت : به  طور کلی  باید  گفت که  برگزاری کنگره‌های داخلی و خارجی می‌تواند در جهت  ارتقاء دانش پزشکان بسیار مفید  باشد. با  حضور در  این  کنگره‌ها  تبادل اطلاعات  صورت می‌گیرد  و پزشکان  می‌توانند دانش خویش را  به‌روز کنند و یا  در اختیار دیگر همکاران قرار دهند و  از روش‌های جدید در مانی که  درفاز مطالعاتی هستند  باخبر شده  و  در مورد  چالش‌های رشته‌های مختلف پزشکی تبادل نظر کنند. 

‎ استقامتی مطرح کرد: بسیار مهم است که از پزشکان متخصص بالینی در کنگره‌ها  دعوت شود؛ به خصوص به دلیل ارتباط‌شان با بیماران و آشنایی آنها با چالش‌های دارویی .

‎او در ادامه درباره صنعت داروسازی گفت: به طور کلی  باید  گفت صنعت دارو  در  دنیا  یک صنعت هزینه‌بر  است، زیرا  از  مسیر تحقیق و توسعه می‌گذرد و  سال‌ها  طول می‌کشد که به  ثمر برسد و  نیازمند بودجه کلانی  است. اغلب افراد به  دلیل  هزینه برخی داروها شاید امکان خرید  آن را  نداشته  باشند؛  لذا  ضروری است  که از مسیر قانونی و پوشش‌های بیمه‌ای این  مشکل  برطرف شود.

‎رئیس هئیت‌مدیره انجمن  دیابت  گابریک در پایان گفت امیدوارم با همت مسئولان، مشکلات مربوط به  قرار گرفتن داروها تحت پوشش بیمه، به‌ویژه بیمه داروهای نسل جدید، برطرف شود  و شاهد ارتقای سلامت افراد جامعه باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: دیابت
ارسال نظر
قالیشویی ادیب