دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1403 - 10:36
فلوشیپ نازایی و آی وی اف در گفت‌وگو با آنا؛

تنها مهار کننده ویروس HPV سیستم ایمنی بدن است

تنها مهار کننده ویروس HPV سیستم ایمنی بدن است
فلوشیپ نازایی و آی وی اف گفت: متاسفانه تا به امروز دارویی برای درمان این بیماری شناخته نشده است و تنها مهار کننده آن سیستم ایمنی بدن است.
کد خبر : 935031

گیتا حاتمی زاده جراح زنان و زایمان، فلوشیپ نازایی و آی وی اف در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری آنا، در رابطه با ویروس hpv اظهار کرد: میزان انتقال این ویروس از مرد آلوده به خانم سالم در هر بار انتقال ۷۰ درصد است. همین امار از خانم به آقا حدود ۴۰ درصد است. معمولا عمده ناقلین این ویروس آقایان هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه ویروس HPV به طوری است که پس از ورود به بدن از بین نمی‌رود و در لایه‌های عمقی پوست باقی می‌ماند؛ بنابراین در یک فرد تست پاپ اسمیر می‌تواند مثبت باشد و پس از دوسال که مجدد آزمایش تکرار می‌شود، منفی شده باشد.

فلوشیپ نازایی و آی وی اف افزود: متاسفانه تا به امروز دارویی برای درمان این بیماری شناخته نشده است و تنها مهار کننده آن سیستم ایمنی بدن است. درحال حاضر مکمل‌های بسیاری در بازار وجود دارند که برای درمان این بیماری پیشنهاد می‌شوند، اما مهم است که مردم بدانند هیچ کدام از این مکمل‌ها تاثیر درمانی در این بیماری ندارند.

حاتمی زاده تصریح کرد: با رعایت برخی مسائل می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد که در برابر ویورس مقاومت بیشتری از خود نشان دهد. داشتن خواب مناسب که ۷ یا ۸ ساعت به طور مداوم باشد، خوردن غذا‌های سالم و ورزش کردن از جمله اقداماتی است که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را ارتقا دهند. تکریم سیستم ایمنی بدن در خواب از حدود ساعت ۱۱ شب تا ۵ صبح و در تاریکی اتفاق میفتد.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از این بیماری تزریق واکسن ۹ تایی گارداسیل توصیه می‌شود. اگر این واکسن در سن پایین تزریق شود اثر گذاری بیشتری دارد. این واکسن باید قبل از ۲۶ سالگی زده شود تا از بدن در مقابل این بیماری محافظت کند. نکته مهمی که لازم است به ان توجه شود زمان تزریق واکسن است. واکسن گارداسیل حتما باید قبل از اولین تماس تزریق شود. اگر ویروس وارد بدن شود و بعد واکسن دریافت شود هیچ تاثیری نخواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب